GrinJe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hallo folkens. Vi se hva dere tror om et issue jeg har med en PC jeg har. Pc-en fryser til randome tider virker det som. AV og til mens jeg spiller, av og til når jeg bruker firefox, til og med mens jeg flyttet filer fra en HDD til annen. Cpu-en er aldri over 40 grader. Byttet akkurat skjermkort. Ram-en er testet med mem test program i flere timer uten en feil. Jeg begynner seriøst å gå tom for ideer, noen som har noe gode forslag her? Hadde vært kult å få fiksa denne PC-en stabil før min nye kommer. Har planer om å gi foreldra mine denne, og nekter å gi fra meg en ustabil PC. Takker for alle typer seriøse innlegg;) PC spec: MSI neo2 hovedkort 2 Gb kingston ram HIS 4850 512 MB Amd 4400+ x2 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Er maskina di gammel? For meg høres det ut som en PSU som sliter. Eller en disk som sliter. Endret 7. januar 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Nja halveis 2 år. Mulig det kan være PSU eller HDD, det er det jeg har endt opp med også, men hvordan jeg kan teste om det er PSU er ellers vanskelig tror jeg? I bios viser den at voltene på hver kanal er meget stabil og god, men mer har jeg ikke fått sjekket siden jeg ikke vet hvordan jeg kan sjekke den noe mer Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Jeg hadde også uforklarbare frys på min reinstallerte Vista maskin (med Norton 360). Da hjalp det å deaktivere Readyboost og Microsoft Defender (Både i programmet OG i msconfig -startup) Hadde i forkant sjekket RAM, byttet PSU, byttet disker og byttet skjermkort.... Sjekk også om maskina går stabilt i safe mode med kun OS disken og test en og en "tjeneste" (det var gjennom en slik sekvens og Googling at jeg kom på sporet av mitt problem). Endret 7. januar 2009 av froggyler Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hadde samme problem selv. Det løste seg når jeg øke volt spenningen i bios. Siden jeg ikke viste hvilken jeg spenning som var problemet, økte jeg en og en et hakk til problemet forsvant. Siden da har maskinen fungert uten problemer. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hmmmm mulig dette kan hjelpe, skal sette opp Vcore og ram når jeg kommer hjem;) Men er en smule bekymret over PSU og HDD, skal bytte HDD i dag tenkte jeg, så bare PSU igjen. Noen som vet en måte å teste dne på? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Det var ikke cpu sin volt som var problemet, fryser fortsatt. Og nå funker plutselig ikke DVD brenneren:S Any more ideas? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Sitter med samme problem, pcen fryser seg i oppstart og når jeg er på internett... og nettverket funker så og si aldri så nå har jeg kjøpt eksternt nettverkskort, men har det slutta å funke. Har prøvd det meste men ingenting har funka enda... Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 prøv å oppgrader chip set drivere, eventuellt ta en grundig sjekk av hdd'er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå