Elmer896 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei! Jeg har ikke så veldig mye greie på dette, og hadde satt stor pris på litt hjelp Jeg har dette Skjermkortet: XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 og lurte på om jeg skulle kjøpe ett til, men ser at de ikke har 740M lenger. 'Vet hva de fleste tenker nå, at jeg heller burde kjøpe 1-2 nye Skjermkort som er bedre, men det tar jeg siden. Akkurat nå er det fokus på dette kortet. Så det jeg lurte på, var om det funker å kjøre SLI med mitt 740M og 765M ? Selv tror jeg ikke det har stort å si, men vil gjerne høre fra noen som har litt mere peil enn meg Takker for alle svar! =) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du finner en masse SLi relatert spørsmål og svar på denne siden: http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html Til eksempel: Can I mix and match graphics cards? In order to provide optimal symmetric scaling, SLI technology requires the NVIDIA GPUs to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 or later graphics drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in an SLI configuration. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ. Can I mix and match graphics cards is one of them is overclocked by the manufacturer? Yes. A GeForce 7800 GTX that is overclocked (for example BFG GeForce 7800 GTX OC) can be mixed with a standard clocked GeForce 7800 GTX. Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory? While it is not recommended, NVIDIA does offer this flexibility using Coolbits. When purchasing a second graphics card, you should try to match the memory size so that you are ensured full value and performance from your purchase. For example, if your first card is a GeForce 6600 GT with 128MB of memory, you should purchase a second GeForce 6600 GT with 128MB of memory. However, using Coolbits (value set to 18), you can force both of the cards to use the lower of the two memory sizes and operate together in SLI mode. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using Coolbits, the effective memory size for each card becomes the smaller of the two memory sizes. Instructions to enable this feature can be found here. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) fikk ikke akuratt svar på det han spurte om , har ikke akuratt lagt merke til " 740m , 765m , 775m og 785m " tror kanskje dette har noe med klokkinga å gjøre? ? ser de talla øker på klokka skjermkort. men joiner denne tråden, lurer selv om jeg skal kjøpe et slikt å kjøre SLi. Endret 7. januar 2009 av toazty Lenke til kommentar
Elmer896 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) har ikke akuratt lagt merke til " 740m , 765m , 775m og 785m " tror kanskje dette har noe med klokkinga å gjøre? ? ser de talla øker på klokka skjermkort. Jeg kikket akkurat over utvidet info på disse kortene, og ser at klokkehastigheten er det samme. For eks. 740M kortet: Klokkehastighet - 740MHz og 765MHz på det andre. Så du har nok rett i det. Men la merke til et par ting til som jeg ikke hadde fått med meg helt. - Kortet mitt er GTX XXX Edition (Ifølge siden), og 765M er GTX+ PhysX, ikke XXX. Men det har kanskje ikke noe å si? - 765M kortet er "OC" og GTX+ (men det 'pluss-tegnet' er vel fordi skjermkortet er overklokket antar jeg?) I såfall, så antar jeg at det er mulig og kjøre disse to sammen hvis det bare er klokkehastigheten som er ulik. Men kunne trengt mer informasjon om PhysX og XXX Edition. 'Hva som er forskjellen, hvis det i det hele tatt er no forskjell :S Endret 7. januar 2009 av Elmer896 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) http://www.tomshardware.com/forum/253755-33-9800gtx-9800gtx There you go! Endret 7. januar 2009 av fflex Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 så da er det bare å kjøpe seg et 9800gtx+ ... men et lite spørsmål til, er det fornuftig å kjøre sli med disse kortene? eller er det slik at enn kanskje bare skal vente på noe bedre eller prisfall på et bedre kort.? 9800gtx+ er jo ikke akuratt det nyeste av det nye Lenke til kommentar
orbok Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har selv 2 stk 9800gtx+ i sli, og det fungerer utmerket i 1680x1050 og 1980x1050 oppløsninger. Men pga "bare" 512 mb minne i kortene så kommer det litt kort ift AA x 8 og oppover. Selv om du har 2 kort i sli, har du alikavel kun 512 mb video minne. Hvis du allerede har et fra før, så vil du få betydelig ytelse forbedring med ett til. Gtx+ står for at det er bygd med 55 nm (gtx er 65 nm) teknologi, hvilket gir kortet høyere klokkefrekvens og mindre varme og effektforbruk. Både gtx og gtx+ kan pares i sli.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 ok, så i enkelte tilfeller kanskje fremover der 512 minne er litt knappt så vil det kanskje være en fordel å gå over til en gpu med 1gb isteden for å pare et 9800gtx+ 512 Lenke til kommentar
Elmer896 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ja det kan nok lønne seg å kjøpe Skjermkort med 1GB minne istedet da. Da har jeg fått svar på det jeg lurte på her. Takk takk til alle som har kommet med svar og hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå