Gå til innhold

BK- serie av fyrverkeri- igjen


Sille

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja er nok endel å plukke på her.

 

Det som er bra er at du har stort sett fått med deg hele fyrverkeriet i bildet, og du har en ren og fin bakgrunn.

 

Desverre er det litt dårlig fokus, bildene bærer også preg av at du har lang lukkertid og håndholdt kamera slik at det er mye bevegelses uskarphet og utdragninger.

 

Noen bilder er også litt undereksponert og har endel støy i de sorte områdene. Det lønner seg og ha så lav iso verdi som mulig på kamera.

Andre bilder er overeksponert.

 

Men du er inne på en bra tanke her, men teknisk så mangler det en god del.

Lenke til kommentar
Tja er nok endel å plukke på her.

 

Det som er bra er at du har stort sett fått med deg hele fyrverkeriet i bildet, og du har en ren og fin bakgrunn.

 

Desverre er det litt dårlig fokus, bildene bærer også preg av at du har lang lukkertid og håndholdt kamera slik at det er mye bevegelses uskarphet og utdragninger.

 

Noen bilder er også litt undereksponert og har endel støy i de sorte områdene. Det lønner seg og ha så lav iso verdi som mulig på kamera.

Andre bilder er overeksponert.

 

Men du er inne på en bra tanke her, men teknisk så mangler det en god del.

 

Ja,- selvfølgelig er det en god del bevegelsesuskarphet, men ikke på grunn av håndholdt kamera. Kameraet var på stativ, og jeg brukte fjernkontroll. Bevegelsesuskarpheten kommer nok av at det var en smule vind, og fallende gnistregn.

 

Iso var på 100, så støyen kommer nok rett og slett av at jeg brukte picasa til å redusere/eksportere størrelse på bildene, skulle nok ha brukt photoshop som vanlig. Isoverdien er også bevart i exif på bildene.

 

Når det gjelder fokus så var det litt vanskelig, på grunn av stummende mørke. Jeg fokuserte med autofokus på faklene som stod ved utskytingsstedet, ca 30m unna, for deretter å slå over på manuell fokus, og holdt den på samme sted. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne ha gjort det annerledes.

 

Det er slett ikke meningen å ikke ta inn over meg dårlig kritikk, men uriktigheter må oppklares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...