Gå til innhold

Xbox 360 + HDTV Bilde/Test

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Får du problemer med bilde og sånt se her:

1. Ikke alle 1080p HDTVer støtter 1080p over component HD AV kabel, bruk defor HDMI i de tilfelle.

2. Både komponent HD AV og HDMI kan kjøre FullHD (1080p) fra Xbox 360, fordi Xbox 360 hardvare støtter dette og du må også ha riktige instillinger på Xboxen og en TV som støtter feks 1080p.

3. HDMI> Digital kabel, lar Xboxen/Ps3 ha høyere FPS når man kjører feks 1080p enn hva enn komponent HD AV kabel klarer.

4. Komponent HD AV> Analog kabel, fungerer like greit som HDMI men på den høyeste oppløsningen kan man såvidt merke litt lav FPS på veldig instense scener men det er veldig lite.

5. Xbox 360 klarer 1080p på grunn av en høstoppdatering av software, men for ikke lenge siden viste de fleste HD skjermer 1080i selv om Xbox instillingen viste 1080p det ser ut til å være rettet på.

6. Det er lett å koble en HD AV kabel til en HDTV og surround anlegg. Har man HDMI så kan man bruke en optisk kabel.

7. Ikke vær for kresen, for ofte er mindre like godt. Alle mennesker opplever ting på sin egen måte.

Test: OK, testet på en Samsung 42" FullHD 1920x1080p. 80000:1(åtti tusen til en) kontrast. Støtter: 480p, 720p, 1080i, 1080p. Egenskaper: DNIe (Digital Natural Image engine), Spillemodus osv. pris omkring 15.000, kanskje billigere nå i januar.

Så vekk med det tekniske over til resultatete. Så satt vi der da og koblet på PS3 med HDMI. så satte vi på spillet Fight Night, tror det var det nyeste spillet.

SÅ himmelsk det så ut og alle dråpene av blod og svette som føk slag etter slag dette var utrolige detaljer. Samme kan en si om Fifa 08 på PS3 og Fifa 09, veldig fint.

Da var det gjort.

Så koblet jeg på HD AV kabel og Xbox 360, valgte 1080p i instillinger og begynnte på Gears Of War 2 det så helt nydelig ut det også, ingen merkbar lav FPS, alt er utrolig detaljert.

Deretter Fifa 09 og fant ut at det er like vakkert på Xbox 360. Deretter Fikk Halo 3, Mass Effect, GTA 4 og BF: Bad Company gjennomgå. veldig skjønne bilder.

Konklusjon: Man får like bra bilder med HD AV kabel med riktig HDTV. Helt utroligige detaljer, så ikke forskjellen på Playstation 3 og Xbox 360 på Fifa 09 og kan dermed konkludere med at de er like gode selv om Xboxen har ett snev bedre grafikk og PS3 er kraftigere enn Xboxen. Men med bra skjerm ser du ikke mye forskjellen og har ingenting å si for bildet du får.

Siden HDMI er en digital standard er den å anbefale, har du allerede HD Av kabel eller må ha det pga manglende HDMI tilkoblinger er komponent HD AV kabel fremmdeles veldig bra å ha, særlig hvis det er en god Tv.

Merk: husk det var ikke grafikken eller selve spilla jeg tested, men bildet fra komponent HD AV og HDMI på to forskjellige konsoller.

Dessverre vet jeg ikke hvordan HDMI bildet ser ut på en Xbox 360.

PS!Gull fører elektriske signaler bedre enn de fleste andre metaller noe som kan øke kvaliteten bittelitt.

Håper dette er grei info

Jeg er lei meg om jeg har kastet bort tiden din. :) Men er glad for kommentarer.

Gears 2 fra nettet

32338_GearsofWar2-04.jpg

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Um... okay. Ikke meningen å være kritisk, for det ser ut som du har hatt litt jobb med dette. Og jeg har også samme oppfatning som deg, at en component-kabel er "like bra" som HDMI når det gjelder Xbox 360, ihvertfall på 720p som jeg kjører.

MEN, når du skal sammenligne kvaliteten på kabler/kvalitet - er det ikke en fordel å sammenligne med det samme spillet?

(Hva hadde bildet med saken å gjøre?)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med magnusalex. Det blir ganske meningsløst å teste på denne måten. Skal det være noen vits må man sammenligne samme konsoll med samme spill, men med forskjellige tilkoblinger. Ev. forskjellige konsoller med samme tilkoblinger og samme spill.

Og det er jo gjort utallige ganger allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...