dr_love Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei Jeg har handla inn nytt utstyr. Harddisken er en 750 gb Samsung F1 disk, men jeg tror det er noe trøbbel med denne. For det første bråker den ganske mye når det skrives til/fra på den. Også har jeg problemer med at spill henger så fort harddisken gjør noe. Det henger ganske bra i et lite øyeblikk også går det helt fint helt til harddisken får noe å jobbe med igjen. Noen smarte hoder som kan uttale seg om dette før jeg ringer komplett for å bytte dette også? Det hører til historien at ene rambrikken min var defekt og at jeg måtte sende inn begge for å bytte den ene siden de var paired. Kjedelig å være uten maskin i 1 måned gitt.. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Først og fremst så bør du kjøre en runde med Memtest før du tester harddisken for å utelukke evt. minneproblemer. Dernest kan du bruke et program som f.ex HD tune. Kurven skal se ut som en nedad-gående trapp som blir brattere mot slutten. Hvis du ikke klarer å fremprovosere feil på disken på denne måten, kan du alltids prøve å kjøre en defragmentering på disken for å stressteste den. En måte å gjøre det på er å fylle disken ca halveis opp med filer, last ned og kjør gratisprogrammet JK defrag. Hvordan du gjør dette står forklart på siden jeg lenket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå