Gå til innhold

BK: Fyrverkeri (Serie?)


Anbefalte innlegg

Ja, måtte prøve. Fulgte denne "guiden" for fotografering av fyrverkeri. BULB-funksjon og alt det derre der...men med en lite modifikasjon som, jeg tok hele håndholdt fordi jeg herpet mitt kjære stativ (snufs) litt før nyttårsaften. BULB-håndholdt + fyrverkeri + min skjelvende hånd = Urovekkende. Jeg vet ikke helt.. slakt i vei! Så er det det der med dårlig utsnitt da...*kremt*

 

post-172946-1231288558_thumb.jpg

 

post-172946-1231288578_thumb.jpg

 

post-172946-1231288613_thumb.jpg

 

post-172946-1231288629_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På meg virker det som du egentelig er ganske misfornøyd med bildene dine og du ser også ut til å ha endel ideer om hva som burde vært bedre. Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å legge ut bilder for kritikk !

 

Ja det blir slakt fra meg på endel punkter:

- Bevegelses uskarphet

- Pga håndholdt og lang lukker tid blir alt fyrverkeri "skjelvende" og rar

- Du skulle hatt stativ

- Noen av bildene bærer preg av overeksponering

- utsnitt er relativt dårlig

 

Sorry men dette tror jeg du forventet ;)

Lenke til kommentar
På meg virker det som du egentelig er ganske misfornøyd med bildene dine og du ser også ut til å ha endel ideer om hva som burde vært bedre. Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å legge ut bilder for kritikk !

 

Ja det blir slakt fra meg på endel punkter:

- Bevegelses uskarphet

- Pga håndholdt og lang lukker tid blir alt fyrverkeri "skjelvende" og rar

- Du skulle hatt stativ

- Noen av bildene bærer preg av overeksponering

- utsnitt er relativt dårlig

 

Sorry men dette tror jeg du forventet ;)

Ja, gjorde nok det. Men jeg VET også at det er visse ting jeg ikke ser, og vil gjerne få det påpekt. Og hvis noen spør hva jeg menere med det å er mitt svar: "ja"

Lenke til kommentar

likte helt klart bilde nr 1 og 2 best.

 

tror du skal være glad for at stativet ditt tok kvelden før nyttårsaften. For med kamera montert på stativ hadde disse bildene bare vært 4 nye bilder av nyttårsfyrverkeri, pene, kjedelige og forglemmelige.

 

men det du nå har servert er (bilde 1 og 2) to pulserende levende og ikke minst spennende bilder som du trygt kan vise frem til familie og venner. (og her på forumet)

 

John

Lenke til kommentar
Det første har da et ganske tiltalende utsnitt, og sett isolert sett helt greit ut. De andre blir litt bilder av fyrverkeri, så det blir opp til de mer teknisk interesserte å diskutere dem.

Ja? Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener..?

Jeg skrev at det første har et tiltalende utsnitt, og de andre som gidder det kan få prate om de resterende bildene. Jeg ser bilder som uttrykk, og gir som oftest kritikk basert på det. Derfor må jeg ofte melde pass, men ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...