Gå til innhold

En bra funksjon i XP som virker

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet skjermkort fra GF3Ti200 til Sappire Radeon 9700PRO Ultimate Edition; avinstallerte Nvidia-driverne, skrudde av maskinen, satte inn nykortet og skrudde på igjen. Startet fint opp i Standard VGA-modus i 640*480 eller .no, men når jeg skulle installere de nyeste Catalyst-driverne som jeg hadde lastet ned fra ATI, ble det kræsj når jeg startet PCen igjen. Fikk bare feilmelding "Kritisk feil blablabla" hver gang jeg skulle starte PCen, også i sikkermodus. (Vet forresten ikke om jeg gjorde noe på feil måte her?)

Tenkte at her er det bare å formatere å legge inn på nytt, med tenkte først jeg skulle teste om Reparer-funksjonen i XP kunne hjelpe. Og det kunne den faktisk. Valgte installer XP og reparer valgt XP-installasjon, og etter en reparasjon som forløper som en vanlig installasjon var jeg på nett igjen. Smågreit å slippe å legge inn alle drivere, programmer, oppsett osv på nytt. Har også en gang tidligere måtte benytte meg av denne funksjonen, da hadde en Linux-installasjon sannsynligvis ødelagt min kjære MBR på et vis som ikke lot seg fikse på de vanlige måtene.

Så kan man alltids diskutere om det er bra at XP klarer å ordne opp i sine egne feil, eller om det er dårlig at XP er så dårlig at det faktisk trenger en reparer-funksjon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...