president Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har akkurat byttet skjermkort fra GF3Ti200 til Sappire Radeon 9700PRO Ultimate Edition; avinstallerte Nvidia-driverne, skrudde av maskinen, satte inn nykortet og skrudde på igjen. Startet fint opp i Standard VGA-modus i 640*480 eller .no, men når jeg skulle installere de nyeste Catalyst-driverne som jeg hadde lastet ned fra ATI, ble det kræsj når jeg startet PCen igjen. Fikk bare feilmelding "Kritisk feil blablabla" hver gang jeg skulle starte PCen, også i sikkermodus. (Vet forresten ikke om jeg gjorde noe på feil måte her?) Tenkte at her er det bare å formatere å legge inn på nytt, med tenkte først jeg skulle teste om Reparer-funksjonen i XP kunne hjelpe. Og det kunne den faktisk. Valgte installer XP og reparer valgt XP-installasjon, og etter en reparasjon som forløper som en vanlig installasjon var jeg på nett igjen. Smågreit å slippe å legge inn alle drivere, programmer, oppsett osv på nytt. Har også en gang tidligere måtte benytte meg av denne funksjonen, da hadde en Linux-installasjon sannsynligvis ødelagt min kjære MBR på et vis som ikke lot seg fikse på de vanlige måtene. Så kan man alltids diskutere om det er bra at XP klarer å ordne opp i sine egne feil, eller om det er dårlig at XP er så dårlig at det faktisk trenger en reparer-funksjon... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Ja .. jeg gjorde det en gang. Og det funket dårlig for meg .. alt begynte å lagge som ... Lenke til kommentar
svfjeld Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Det er mye enklere og slette CMOS innstillinger. (Clear cmos) På hovedkort. Har opplevd denne feilen flere ganger ved bytte av skjermkort. Du bare gå igjennom bios innstillinger etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå