Tore Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hvor lav kan 3,3volt være før man får problemer med pc'n, og hvilke problemer får man ved for lav 3.3volt.? Jeg har i halvt års tid hatt problemer med min gamle stasjonær pc, å har prøvd det meste... Å har nå byttet strømforsyning da 3.3volt var lavere en 3.3volt... Speks. 939 platform? AMD 2x4200+ cpu 4 x 512Mb ram Saphire Radeon 2600HD XT AGP gpu 2 x 400Gb sata 3,5" hdd psu = 350watt, å kanskje litt defekt...? Endret 20. januar 2009 av Tore Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 3.3/5v har ansvaret for å gi strøm til hovedkortet, Ram, PCI kort o.l. 12v har ansvaret for å gi strøm til Harddisker, Optiske enheter, Vifter, CPU, skjermkort o.l. For svak 3.3/5v eller 12v vil føre til ustabil PC i form av at maskinen fryser, ufrivillig restart, problemer ved oppstart, eller at maskinen ikke vil starte i det heletatt. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Gå i bios og drus på litt mer på 3.3 volts kanalen da, om hovedkortet ditt støtter det såklart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Gå i bios og drus på litt mer på 3.3 volts kanalen da,om hovedkortet ditt støtter det såklart. Ingen hovedkort jeg noensinne har vært borti har støttet dette, siden PSU normalt sett er en "dum" komponent som ikke kan styres via bios eller eventuelt programvare. Men jeg vet noen har PSUer har stilleskruer så en selv kan finjustere spenninger. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hva er det som for tiden bruker 3.3v egentlig? Jeg trodde AMDs K6/K7 var siste store enhet som brukte den, og at det i ettertid omtrent har vært å ignorere f.eks makseffekt over 3.3v. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Mye bruker så lav spenning, omtrent ingenting bruker så lav spenning direkte fra psu. Nedregulering der ting skjer gir så mye bedre kontroll enn en stor psurail som ikke kan styres, derfor har hovedkortet fult av ting som regulerer strøm. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 jzono1, det var slik jeg mente å få det frem, bedre ordlyd er vel "hva er det som for tiden bruker 3.3v railen?". Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Siden jeg byttet strømforsyning på PC'n så har den fungert 101%, ingen stopp eller nekting på å starte...! Problem løst (3.3volt var til tider nede på 2,75volt , prosentvis blir det mye.....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå