Gå til innhold

Hjelp til Kjøp av bærbar pc (14K,spill,3dmodelering..)

Anbefalte innlegg

Hei Godt folk!

Jeg har i flere dager nå akket og stønnet meg gjennom diverse laptoper til salgs hos bl.a komplett, multicom, elkjøp osv, og blir ikke klokere, bare mer og mer usikker på hva som er rett valg for min del. Det er rett og slett så mye forskjellig der ute med forskjellige ulemper og fordeler at jeg blir sprø. Har registrert meg her nå i håp om at noen velvitende sjeler kan hjelpe meg litt på vei.

Ser etter en bærbar pc til rundt en 14K. Bruksområdene blir litt forskjellige.... Bilde/video redigering, forholdsvis nye spill på midddels/max grafikk spill, 3d modelering og normalt pc bruk.

Har sett på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=382456 Men på nettet, hos HP official tilpasset jeg den slik at den da kom med en 2.8 GHz cpu istedet for 2.5GHz....

Er forresten litt usikker på hvilket grafikkort jeg bør velge... Er Nvidia 9600m GT et greit kort?

Setter veldig pris på alle svar!!

MVH Forvirret forbruker!! :blush:

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9600M GT vil aldri klare nye spill på middels/max ved native oppløsning på den laptopen.

Hvorfor vil du ha en så inni helsike stor en? Se på denne eller 17"ere mener jeg. Denne har jeg og er veldig bra, men blir kanskje litt dyr om du skal ha en prosessor på 2.8. Redigere du såå mye at du må ha en så rask og dyr prosessor?

Lenke til kommentar
9600M GT vil aldri klare nye spill på middels/max ved native oppløsning på den laptopen.

Hvorfor vil du ha en så inni helsike stor en? Se på denne eller 17"ere mener jeg. Denne har jeg og er veldig bra, men blir kanskje litt dyr om du skal ha en prosessor på 2.8. Redigere du såå mye at du må ha en så rask og dyr prosessor?

Ok, hvilket skjermkort anbefaler du da???

Som sagt vil jeg ha en allround pc, derfor har jeg tenkt på en 17", Har allerede sett på den modellen du hat og den var førstevalget til de tok bort 8800m GTX...

Lenke til kommentar
Hvorfor ha 8800M GTX som er forrige generasjons skjermkort? 9800M GTS gjør det så og si like bra som 8800M GTX.

Kanskje denne. Den er et lite stykke unna 8800M GTX da.

Kommer ikke på så mange alternativer. Kanskje andre har flere.

Den er ikke gæern den, men hadde håpet på en 17" da valget stod mellom stasjonær og bærbar.. Bestemte meg for en bærbar, og vil da gjerne ha minimum 17" skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...