norsaa Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er det noen som vet om orden og oppførselskaraktern fra vgs, altså siste semester 3 klasse, teller i opptaket hvis man feks skal søke seg inn på høyskolen i oslo. Hvis arbeidsgiver ber meg om å ta med meg karakterer fra videregående, skal jeg ta med meg vitnemålet, eller karakterene fra alle semester, 1 - 3 klasse? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vet ikke om orden- og oppførselskarakteren blir tatt med på opptak til høyskoler. Men du burde ha med deg begge papirene til arbeidsgiver uansett, du vet jo aldri helt hva de spør etter eller vil se. Så for sikkerhetsskyld, ta med begge Lenke til kommentar
norsaa Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Vet ikke om orden- og oppførselskarakteren blir tatt med på opptak til høyskoler. Men du burde ha med deg begge papirene til arbeidsgiver uansett, du vet jo aldri helt hva de spør etter eller vil se. Så for sikkerhetsskyld, ta med begge takk for svar Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det er kun fagkarakterer som brukes ved opptak til høyere utdanning, og det er strengt tatt kun fravær bedriftene ser på om de ber om VGS-vitnemål. Dog har du bunnkarakter i orden/oppførsel vil de nok lure. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå