Gå til innhold

internett på alle tlflinjer?

Anbefalte innlegg

En litt rar historie blitt dette her, som er som følger:

Jeg fikk for en mnds tid siden montert ett vanlig tlfuttakk på vegg i stuen, dette skal brukes til bredbånd, det var relacom som monterte denne, bredbånb ble bestilt for to mnder siden hos start.no

Jeg syntes tidligere på dagen i dag att det nå var gått lang tid siden jeg fikk kontakten uten og ha fått høre noe om når montør kommer for og installere modem og sånn, (jeg må visst ha montør for og finne linjesignalet) derfor ringte jeg start for og høre med de når de kan komme.

Og her begynner moroa, det er ikke flere ledige linjer inn i dette bygget får jeg nå beskjed om, det er 17 leiligheter her hvorav tre har telefon, og det er maks lissom...

Så kontakten min kan ikke tilkobles oppe på loftet med andre ord, litt surt siden den kostet meg 5000.- lissom sier jeg da, "riktig" er svaret jeg får...

Jeg ringer nå telenor for og høre med de om dette virkelig er tilfellet, og får også hos de høre att det er fullt her,

etter kjapt og ha tenkt meg litt om spør jeg om ikke det er lovfestet att de må gi meg telefon dersom jeg vil ha det(konsesjonsrettighetene forutsier jo nettopp dette) og joda svarer damen, de må gi meg telefon, men ikke internett...

Nå trodde jeg att ett par kobberkabler inn i stuen helt sikkert kunne gi meg 22Mb ihverfall sier jeg til damen da, hvorpå hun svarer att dette har med utstyr i sentraler og gjøre og lignende....

Spørsmålet mitt er: Er det mitt problem? Og det jeg tror, er att de lyver for og slippe og oppgradere her, dette blir nemlig ikke noen småjobb midt i oslo, det blir sikkert svinedyrt for dem, og derfor sier altså televerket att det ikke er alle tlf linjer som kan gi internett, rett og slett i håp om att jeg da skal gi opp og bestille tlflinje. Eller er det tilfellet det som de sier? Noen som vet?

Endret av turbogunnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan helt sikkert levere analogtelefon, men det betyr ikke at du kan få ADSL.

De mangler antagelig linjer frem til sentralen som kan bære xDSL, på analog telefon kan man bruke digitalt utstyr som gjør at man kan ha flere telefonlinjer på en kobberkabel, på slike linjer kan man ikke levere xDSl.

Lenke til kommentar
De kan helt sikkert levere analogtelefon, men det betyr ikke at du kan få ADSL.

De mangler antagelig linjer frem til sentralen som kan bære xDSL, på analog telefon kan man bruke digitalt utstyr som gjør at man kan ha flere telefonlinjer på en kobberkabel, på slike linjer kan man ikke levere xDSl.

Der ligger svaret jeg lette etter ja :-) takker :-)

Da skjønner jeg litt mere, så her har det litt og si hva mine naboer har med andre ord, for hva telenor kommer til og gjøre dersom jeg bestiller tlf, dersom det er veldig mange tlflinjer som kan "lages" slik har jeg ett problem ja. Men hvis en nabo bare har tlf på en xdsl linje kan vel bare telenor "bytte" om våre innlinjer? Gi han en sånn "lagd" en istedet?

Verste er att de skylder på hverandre her og vettu, ved kontakt med start er beskjeden relacom betaler for de sjekket ikke..

Ved kontakt med relacom: ikke vårt ansvar det der, start skulle sjekket det før de ga deg beskjed om og ringe oss... Herlig.

Godt kontakten er pen og se på, haha.

Endret av turbogunnar
Lenke til kommentar
Hvis ingenting nytter kan du gamble og bestille ISDN, ISDN kan muligens gi deg linje i og med dette vil man ofte levere på eget par.

Felles parabolanlegg her dessverre, får vel ikke internett på det så vidt jeg har skjønt? Fiber er nok ikke langt unna(bor i storgata v/gunerius) men blir ettersom jeg har forstått veldig dyrt? Telenor var veldig behjelplige på tlf i dag da, og lovte og komme i løpet av uken for og sjekke hvor vanskelig det blir og strekke ny kabel, fikk tlf nummer og ble faktisk lovet summetone til den 14... Dersom de mot formodning ikke skulle klare og levere nett ble jeg lovet att jeg kunne kansellere bestillingen gratis, så da er det vel egentlig greit..

Takk for god hjelp da :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...