Gå til innhold

xbox 360+hdmi 1080p+halo3 multiplayer= svart stripe på siden.

ok-stoffy

Anbefalte innlegg

Har ett problem som jeg bare har merket med halo 3. Jeg bruker xbox 360 elite med hdmi kabel og har satt innstillingene på xboxen til 1080p (også prøvd 1080i og 720p). Dette virker helt utmerket, perfekt bilde. Alt er fryd og gammen til jeg spiller online eller lokalt med mer enn en spiller på skjermen (altså splitt-screen).Da "krympes" skjermen inn på siden og jeg får 2 svarte striper på hver side. Jeg ser hele bildet, jeg vil bare at bildet skal dekke hele skjermen. Hva er ellers vitsen med en widescreen tv?

jeg bruker en samsung 32 tv

Det fungerer helt fint med 480p, men da blir bildekvaliteten helt rævva.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Det finnes faktisk FullHD TVer på 32" de koster rundt 5000 kr nye.

480p er vel under HD rett og slett?

Høres nesten ut som skjermin din liker 1080i bedre.

Lenke til kommentar

Det er overhodet ingenting galt med verken TVen din eller Xboxen din, slapp helt av. Det er Halo 3 som er laget slik at alle spillere skal få 16:9 aspect ratio på sin del av skjermen. Om man er fire stykken som spiller sammen passer bildet perfekt, men om man er to, slik som dere er, kommer det black bars for å sørge for at aspect ratioen holder seg i 16:9.

Utover det ville jeg brukt et øre og hørt på brukerene over meg her. Er ingen vits for deg å sende 1920x1080 ut fra XBoxen din om TV'en ikke støtter mer enn de normale 1360x760 pikslene.

Lenke til kommentar
Det er overhodet ingenting galt med verken TVen din eller Xboxen din, slapp helt av. Det er Halo 3 som er laget slik at alle spillere skal få 16:9 aspect ratio på sin del av skjermen. Om man er fire stykken som spiller sammen passer bildet perfekt, men om man er to, slik som dere er, kommer det black bars for å sørge for at aspect ratioen holder seg i 16:9.

Utover det ville jeg brukt et øre og hørt på brukerene over meg her. Er ingen vits for deg å sende 1920x1080 ut fra XBoxen din om TV'en ikke støtter mer enn de normale 1360x760 pikslene.

så det vil være umulig for meg å få utnyttet skjermen fult ut i split screen?

Lenke til kommentar

Det er lagd slik fordi man ikke skal ha noen fordel av å ha en bedre TV enn andre når man spiller multiplayer. Dette stammer tilbake til Doom/Quake tiden da mange brukte "viewport 180" for å vise 180 grader synsvinkel, noe som selvfølgelig gir en fordel fremfor de som kjørte originalt oppsett.

Forsåvidt en fornuftig løsning som jo betyr at "rike" ikke kan kjøpe seg hardware fordeler på akkurat dette området

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...