Gå til innhold

Ubuntu på PS3

Anbefalte innlegg

Etter en lang pause fra Linux har eg endelig fått installert Ubuntu på min PS3, men eg merker at det går litt tregt når det skjer to-tre ting samtidig. Så vil eg "vinne" noe særlig ytelse på å go over fra Gnome til feks OpenBox/Fluxbox?

Et annet problem er at maskinen ikke klarer å spille av videofiler skikkelig når eg er i Linux. Eg får spilt de av men det hakker litt, og enda værre om eg prøver å spille av i full skjerm. Går det ann å fikse det på et eller annet vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper Video er pga mangel av drivere til skjermkort, en ting å erge seg over. Hva bruker du til å spille av da? Totem, Xine, VLC? Har selv ikke fått VLC til å virke ordtelig her selv da <.<

Kikka litt på Wikipedia, 256 mb ram eller er det noe som ikke står? Skjermkorte er 256 mb oppå rammen igjen da, og den treng for full accelerering tror jeg <.<

Hvet at jeg ikke kunne spille av .mkv ordtelig som var i HD på denne PC'n før jeg fikk drivere til skjermkorte, hakket til tusen.

Lenke til kommentar
Har bare prøvd totem til nå. Men altså eg lurer litt på hva som egentlig er poenget med ha linux på ps3 da. Selfølgelig er det fint å ha muligheten til det, men eg ser ikke helt hva eg kan bruke det til.

det er mer for multimediamulighet gjennom enklere serversystem antar jeg :hmm:

men etter hva jeg haar hørt skal yellow dog fungere mye bedre enn ubuntu på ps3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...