Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Travelmate hardisk problemer

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Har hatt utallige problemr med acer maskinen...

Jeg har reinstallert Windows mange ganger og reparert med en Recovry CD jeg fikk fra butikken... men hver gang blir maskinen utrolig treig etter hvert, og det kommer ofte blåskjerm før maskinen skrur seg av av seg selv. Så kommer det opp dette når jeg skrur på igjen:

SMART failure predicted on hard disk 0: samsung bla blabla

WARNING: Immediately backup your data and replace your hard disk drive. A failure may be iminent.

Pres F1 to continue

Så trykker jeg F1, og da kommer det opp at den skal sjekke gjennom harddisken eller et eller annet på blå bakgrunn, og jeg må trykke enter for å avbryte innen 10 sekunder. Dersom jeg ikke gjør dette og lar den fortsette, henger den seg bare opp... så etter jeg avbryter kommer jeg vnaligvis inn på PC-en, mens nå plutselig gikk ikke dette... nå står det at jeg må repaerere Windows, fordi en fil har blitt skadet. Står at jeg skal trykke "r" for å reparere. Jeg restarter med Windows CD-en inni, og går til INSTALLERE WINDOWS, men kommer ikke opp noe R for å reparere, R er bare slett, og det er det eneste valget utenom å bare reinstallere windows...

hva pokker gjør jeg? Vil ikke miste alt jeg har på PC-en...

Kan vel med sikkerhet si at det er ødelagt hardisk og at jeg må ha ny? Prøvde å si det sist jeg var i butikken, men de mente jeg bare trengte å reparere og ga med en CD... -__-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Ja, skal ta PC-en tilbake til butikken snarest mulig... men hvordan kan jeg prøve å få redde det jeg har innpå den? Hva mener du med "benytte deg av backupen du sikkert har"?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Nei...hvorfor skulle jeg ellers spørre?!

Prøvde å bruke recovery Cd/windows cd, og maskinen ble helt vrang...så har levert den inn nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...