P0nduz Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei Har nylig startet et firma og er i den forbindelse ute etter en leverandør av exchangemail og webhotell. Det som er viktig for meg er god oppetid og at den har en god sammenheng mellom pris og ytelse. Vil gjerne ha det så billig som mulig men samtidig stabilt og godt. exchange leverandøren må ha støtte for .no da jeg allerede har mitt eget domenenavn jeg skal bruke. Trenger i utgangspunktet ikke mange adressene da det bare er meg og to til som skal jobbe med firmaet. Trenger veld egentlig muligheten for 5mailadresser. Tenkte og sette av ca 400 kr i mnd totalt maks. (vet ikke hvordan dette faller ut men er det for lite så bare si fra) Setter pris på alle svar ..Christer.. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Med "exchange leverandøren" - mener du da at serveren skal tjene Microsoft Exchange Server eller? Hvis ikke så er one.com et veldig godt alternativ. Har selv brukt denne leverandøren i de tilfellene jeg har levert nettsider til bedrifter. Månedsprisen er utrolig lav, og du får så mange mail konti du bare kunne drømme om. Mer info står på deres nettsider. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hvis du med microsoft exchange server mener at jeg kan synke kontakter, mail og kallender mellom flere versjoner av outlook og mobile enhenter. så er det dette jeg er ute etter:) Takker for svar skal se på one.com og se hva jeg finner ut men er avhengig av at leverandøren har støtte for full exchange (synkronisering av kontakter, kallender og mail til flere enheter.) Håper du skjønte mer av hva jeg var ute etter, Dette er ikke helt min greie:) mvh ..christer Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Med "exchange leverandøren" - mener du da at serveren skal tjene Microsoft Exchange Server eller? Hvis ikke så er one.com et veldig godt alternativ. Har selv brukt denne leverandøren i de tilfellene jeg har levert nettsider til bedrifter. Månedsprisen er utrolig lav, og du får så mange mail konti du bare kunne drømme om. Mer info står på deres nettsider. Jeg vil ikke anbefale one.com til bedrifter med krav til oppetid. Responstiden på webhotellet er grei, men ikke fantastisk, PHP-ytelsen er ikke god nok, selv om jeg sannsynligvis ikke har optimalisert applikasjonene jeg har liggende der så godt som jeg burde. Oppetiden på e-post er absolutt ikke den beste - klientene mine blir avslått såpass ofte at jeg småirriterer meg litt over det. Ikke merket noe til manglende innkommende dog. Ikke leverer de hosted Exchange heller. Innenfor prisklassen din vil de fleste leverandører klare å levere 4-5 mailbokser med 512 MB til 1 GB lagring pr mailboks. Søk litt på forumet etter hosted Exchange og lignende så vil du fort finne en del erfaringer med større og mindre leverandører. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Okay takker for svar oppetid spesielt på mail er jo viktig. Prøvde og søke på hosted exchange nå men ser ut til at jeg bare finner en tråd som omhandler dette. Har du en konkret anbefalling og komme med når det gjelder leverandør? Takker for svar så langt mvh ..christer.. Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg vet at Net Works http://networks.no har et produkt de kaller NetExchange. Hva det koster har jeg ingen formening om. Lenke til kommentar
frkhilde Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Webcat.no har kampanje nå med gratis etablering av hosted exchange. Endret 18. januar 2009 av nissejenta Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 hvis du vil ha full funksjonabilitet på exchange så er http://www.smartsync.no det beste. Webhotell er fastname det billigeste...og lett å ha med å gjøre...god service. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 NorDoc tilbyr både hosted web og exchange til en grei pris. De garanterer oppetid på over 99% og løsningene er skalerbare, hvis du ønsker, kan du få tilgang til Citrix og hvis du ønsker (og bedriften vokser) kan du få tildelt et helt eget server miljø. www.nordoc.no. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Kom her om dagen over ett selskap som ligger i hjembyen min hamar. http://www.innit.no leverer hosted exchange med epost/kalender sync over mobil + flere tjenester. Kan med sikre kilder si at dette er noen kjernekarer. Prisen er ikke så verst heller: Gratis etablering, 95,- for 500mb lagringsplass per bruker. Emil Endret 19. februar 2009 av eMilt Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg har nå funnet min leverandør og velger å ikke satse på exchange så denne tråden kan merkes som løst:) Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 anymail.no kan være et alternativ. Hosted Exchange 2007 for 99,- pr. måned og 1 GB lagringsplass. 99.9% oppetidsgaranti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå