Gå til innhold

Får retur fra netshop: 9800gt vs 8800gt oc?

Anbefalte innlegg

Hei.

For litt siden var 8800gt oc kortet mitt et rasshøl og fikk artifacts. Så jeg sendte dette til Netshop rett før nyttår og fikk i dag mail om at de har sendt meg et nytt kort. Dette er da et asus 9800gt. Men såvidt jeg forstår mottar jeg da et kort som er dårligere enn det jeg hadde med tanke på at 8800gt kortet var overklokket fra produsenten? Jeg sjekket litt rundt på dette og kom fram til at kortet jeg mottar er til sammen 160mhz tregere enn det defektet. Stemmer dette, eller har jeg dratt en epic fail og eid meg selv? Er det noen fordeler ved å ha 9800gt over 8800gt oc? For såvidt jeg forstår er 9800gt og 8800gt samme kortet, bare med annet navn? Eller failer jeg der også?

Netshop skal ha credzzzz for rask service(noe jeg ikke hadde forventet), men jeg vil da for faen ikke få tilbake et kort som er dårligere enn det jeg kjøpte for snart et år siden. Så jeg trenger litt hjelp til å finne ut om dette er tilfellet.

Modellnavnet på det nye kortet er tydeligvis:

ASUS GeForce 9800GT 512MB (EN9800GT HB/HTDI/512)

Det gamle var et MSI 8800gt OC-edition.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, forskjellen er de 160 MHzene i utgangspunktet. 9x00-serien støtter Hybrid-SLI og slikt, men har man ikke nVidia-brikkesett er det i og for seg irrelevant. Du kan jo forsåvidt bare klokke opp selv, det bør vel klare den lille turen opp i frekvens uten problemer. Ellers må du jo styre med å sende kortet tilbake, og betale porto og alt det der.

Lenke til kommentar

Ikke har jeg to pciE-innganger og ikke har jeg nVidiabrikkesett. Ikke ønsker jeg å klokke opp kortet heller, da jeg ikke har drevet med overklokking og slik kos på flere år nå. Men det er nok en stor sjanse for at jeg må gjøre noe sånt, ellers kommer jeg til å være for misfornøyd. :p

Må si dette er ganske svak service av netshop(om ikke de faktisk trodde de gav meg et bedre kort, da ville det bare være en ærlig feil). Greit at de var raske, det er jeg veldig glad for, men trodde det var en uskrivd regel at om en ikke har samme vare brukeren sendte inn på lager, får de en bedre versjon. Slik som PS gjorde da iPoden min døde. Den var to år gammel med 30gb hdd, fra den første iPodserien som kunne vise bilder og filmer. PS hadde selvfølgelig ikke flere av denne igjen, så jeg fikk en ny 160gb iPod classick. Det er slik en skal behandle kundene sine, da blir de alltid fornøyde. Ikke lure de ved å gi tilbake dårligere kort enn de betalte for fra starten av.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt tro at de har trodd at de har sendt deg et bedre kort - lett å ta feil. Burde jo vanligvis tro at 9800 er høyere/bedre enn 8800. Kanskje de har sett bare på denne tallrekken vettu, og har sendt i god tro. En hyggelig telefon til dem, så kanskje de ser at de har sendt feil?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Tja, har hørt om folk som har fått mye bedre skjermkort i retur fra andre steder (f.eks et 8800GT i bytte for et 7900GT), men vet ikke hvordan Netshop vurderer det. Uansett, hvis du synes du har blitt behandlet urettferdig, send en liten kritikk-mail (men med en hyggelig tone selvfølgelig) til dem, så vet de i alle fall om det selv.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg sendte de en hyggelig mail hvor jeg spurte om de var klar over at de gav meg et kort som var tregere enn det jeg sendte inn. Jeg gidder ikke være sur når jeg får såpass rask service(i følge pakkesporingen, sendte de meg et nytt kort samme dag som de mottok det fra posten, det er RASKT), og hvor det er mulig det hele er en misforståelse. Logisk sett skulle jo 9800gt være et ganske mye bedre kort enn 8800gt(det er bare nVidia som har begynt å fucke med navnene på kortene sine), så får jeg heller satse på at de retter opp feilen.

Takker for all hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...