kenzky Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Skal ha meg nytt tv og kommer til og gå for en 42". Helst i prisklassen 5-8000kr. Trenger ikke Full HD, men vil ha en tv som gir klare og gode farger. LCD eller plasma? Jeg vet ikke.. 2xhdmi og 2xscart er et must. Må kunne få et klart bilde på ganske skrå vinkel. Tven kommer til og bli brukt til: - Mye film og tv (parabol) - Litt spilling (kommer til og kjøpe meg ps3 i fremtiden) - Må kunne koble til pcen, for så og kunne se diverse tv-serier og filmer som lastes ned fra nettet. Har ikke noe behov for og kunne surfe på nettet og spille pc og sånt på tven. Har sett litt på diverse plasma og lcd tver. Men klarer ikke og bestemme meg. Er denne noe bra? ser den har vunnet diverse tester: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1448930 Men hvordan takler plasmaskjermer ps2/xbox spilling? Og kan jeg koble plasma til pcen for og se tv-serier/filmer? Endret 6. januar 2009 av kenzky Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det er dritbra tv:) mange jeg kjenner har den og har bestilt meg en 37" i den serien;) skal du bestille på nett er den 1000 billigere andre steder ifølge prisguiden.no Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du skal ha Plasma. Bildet blir like klart uansett hvor du sitter. Fungerer suverent med ps2/3 og Xbox PC-tilkobling skjer via HDMI eller VGA, og er følgelig fult mulig. PX80 er noe av det bedre som har blitt spyttet ut i den siste tiden. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du skal ha Plasma.Bildet blir like klart uansett hvor du sitter. Fungerer suverent med ps2/3 og Xbox PC-tilkobling skjer via HDMI eller VGA, og er følgelig fult mulig. PX80 er noe av det bedre som har blitt spyttet ut i den siste tiden. Bildet blir ikke klart grunnet? (mye svada som skrives) Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du skal ha Plasma.Bildet blir like klart uansett hvor du sitter. Fungerer suverent med ps2/3 og Xbox PC-tilkobling skjer via HDMI eller VGA, og er følgelig fult mulig. PX80 er noe av det bedre som har blitt spyttet ut i den siste tiden. Bildet blir ikke klart grunnet? (mye svada som skrives) Ja ikke sant http://www.plasma-lcd-fakta.no/facts/sharpness/ Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Er dette PX80? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 nei, det er gammel modell med endel fårligere bildemotor. legg i litt ekstra for px80;) koster 6998 på siba nå Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 nei, det er gammel modell med endel fårligere bildemotor. legg i litt ekstra for px80;) koster 6998 på siba nå Okey.. Må jeg kjøpe den på nett og betale frakt for og få den til 6998? eller kan jeg bare stikke innom butikken og kjøpe en med meg en hjem? Og kan plasma fraktes liggende? Lenke til kommentar
pacuare Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Som Chris skriver er det greit å få med den siste nullen bak 8 tallet. Var innom Siba og handlet en 80 i dag. Innholdet på TV sendingene er like dårlig som før, så akkurat nå føles det som ren waste of money. Men TVn virker helt grei (har ikke kompetanse til å sammenligne den med andre TVr). Savner digitale signaler, men det hadde jeg vel gjort uansett hvilken digital TV jeg hadde kjøpt. Litt spesielt at Siba er billigere enn nettbutikkene (inkludert frakt). Bildet virket greit når jeg sammenlignet det med andre, og mange anbefalinger var grunnen til at jeg havnet på denne. Tviler på at jeg kommer til å angre, men det som kommer på markedet om noen år er sikkert bedre Edit: Jeg dro innom Siba og den kostet 6995, fikk den med meg med det samme. Endret 7. januar 2009 av pacuare Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) kommer alltid no bedre;) hvis du har en tvtuner med scart er det selfølgelig ike noe bedre da det er analog scartkabel. kjøp hdtuner så får du MYE bedre bilde;) hadde du kjøpt lcd hadde du trolig fått værre bilde;) scart er ikke bra på noen flatskjermer, plasma takler det bra og gir likt bilde som bilderørtvene. og det er bra! men med hdtuner snakker vi om mye bedre kvalitet:) Plasma skal IKKE fraktes liggende. det er farlig Endret 7. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Det er farli? Ødelegges skjermen? Er det plass i en vanlig personbil i baksetet. Tenkte og sette den på gulvet bak fører og passasjersetet, og så kan den stå og "lene" seg mot setene.. Står på siba sine sider at den ikke er på lager i sandnes på kvadrat :S Er de så oppdatert at det stemmer? Endret 7. januar 2009 av kenzky Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 skjerman kan sprekke. plasma skal være stående. kan vinkle litt bakover men ikke mye. ikke annbefalt. ligger den kan garantien ryke da det står klart den skal stå stående;) de tåler å ligge litt for å få på føtterne men ikke transport da det blir mye stress på skjermen Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Vet du sånt ca hvor stor esken til en 42" skjerm er? Lenke til kommentar
pacuare Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 hvis du har en tvtuner med scart er det selfølgelig ike noe bedre da det er analog scartkabel. kjøp hdtuner så får du MYE bedre bilde;) hadde du kjøpt lcd hadde du trolig fått værre bilde;) scart er ikke bra på noen flatskjermer, plasma takler det bra og gir likt bilde som bilderørtvene. og det er bra! men med hdtuner snakker vi om mye bedre kvalitet:) Signalene inn var en av grunnene til å velge plasma. Har antennekabelen rett inn i TVn, samme system som ble brukt for 30 år siden. Gidder ikke bruke penger på digitale dekodere, ingen grunn til å bruke mer tid foran TVn. Hadde ikke byttet hvis den gamle ikke hadde gått i svart (som dere ser er jeg skikkelig entusiast!). Står i bruksanvisningen at den ikke skal fraktes flatt. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 vet ikke hvor stor esken er desverre. du får analoge signaler inn, det blir ikke bedre en crt skjerm da. med hd boks til 99 i mnd fra get blir ddet mye bedre. hadde du valgt lcd hadde du fått værre bilde sansynligvis med den løsningen du har Lenke til kommentar
pacuare Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vet du sånt ca hvor stor esken til en 42" skjerm er? Boksen målte jeg til 80*115*33 cm. 33 cm kan være for mye til at du får den ned på gulvet foran baksetet. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 okey, takker.. skal ut og måle bilen min jeg Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 okey, takker.. skal ut og måle bilen min jeg Det går fint det. Kan jo bare ha det i baksetet og legge noe imellom tven og framsetene slik at det ikke velter.. Blir jo ikke store vinkelen da på tven. visst den ligger og lener ser mot bakseteryggen. Det går vel fint? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 går fint det sålenge den ikke har stor vinkel. sålenge den er nolugne rett er det greit;) bare kjør forsiktig Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du skal ha Plasma.Bildet blir like klart uansett hvor du sitter. Fungerer suverent med ps2/3 og Xbox PC-tilkobling skjer via HDMI eller VGA, og er følgelig fult mulig. PX80 er noe av det bedre som har blitt spyttet ut i den siste tiden. Bildet blir ikke klart grunnet? (mye svada som skrives) Ehum, hvor skrev jeg ikke klart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå