wiggacard Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hallo godtfolk! Jeg sliter litt med PC'en min for øyeblikket... Jeg får utrolig dårlig fps i forhold til hva slags spec jeg har: Intel E6600 2,6ghz 4 gig ram 2 x ati 4850 512mb i crossfire 850W northq strømforsyning (kjøpt i dag..) Før jeg oppgraderte pcen min, hadde jeg 100 fps stabilt i CSS, det var på 2 gig ram, 500W strømforsyning, og et GeForce 8800 gts 640mb. Nå får jeg til tider helt ned til 30 fps (!!) og det er for meg helt uforståelig :s Jeg har lagt inn nyeste DirectX, nyeste Ati CCC drivere, service pack 3.. Også prøvd uten hell og installere eldre drivere. Noen som har en formening om hva som kan foresake dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
wiggacard Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Bump! Sorry, men er litt desperat.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 internett? Har du 64-bit windows? Lenke til kommentar
wiggacard Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 internett?Har du 64-bit windows? jeg har prøvd å spille uten nett, det ga ingen forbedringer på ytelsen (selvom jeg gamer på et dårlig trådløst nett...) jeg har XP 32 bit, professional. det gjelder forresten ikke kun css, men alle spill. Left 4 Dead også f.eks, Age Of Conan.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 4GB ram hjelper ikke i 32bit Du får bare brukt 2GB ram nå, prøv og ta ut 2GB ram. Lenke til kommentar
wiggacard Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Stemmer det. tror du systemet blir tregere selvom de er overflødig? det er vel verdt et forsøk, men jeg vet om flere som har 4 gig i 32bit os, som kjører det bra. Jeg har funnet ut noe om grafikk kortene mine, det ene skjermkortet viser Current Values: GPU Clock: 160 Mhz, Memory Clock: 250Mhz. Det skal ha standardverdiene: GPU 625mhz, Memory 993mhz. Kan det være noe feil med det ene skjermkortet da, eller en dårlig kontakt? Lagt ved screens av begge kortene, en med lav mhz og en med standard. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 4GB ram hjelper ikke i 32bit Du får bare brukt 2GB ram nå, prøv og ta ut 2GB ram.For noe fjas. 32bit støtter godt over 3GB, og det vil neppe gjøre noe forskjell å ta ut 2GB sålenge alle brikkene er like og brønnene fungerer. Til trådstarter: vil vel tro du er på sporet av problemene, med disse forskjellene i mhz. Dessverre har jeg ingen tips om hva det kan skyldes. Begge kortene har tilkoblet strøm, og det fra ulike rails? Lenke til kommentar
wiggacard Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 4GB ram hjelper ikke i 32bit Du får bare brukt 2GB ram nå, prøv og ta ut 2GB ram.For noe fjas. 32bit støtter godt over 3GB, og det vil neppe gjøre noe forskjell å ta ut 2GB sålenge alle brikkene er like og brønnene fungerer. Til trådstarter: vil vel tro du er på sporet av problemene, med disse forskjellene i mhz. Dessverre har jeg ingen tips om hva det kan skyldes. Begge kortene har tilkoblet strøm, og det fra ulike rails? Det var det jeg trodde, da beholder jeg RAM'en Jeg har lest litt rundt, og det viser seg at det er et slags strømsparingssystem hvor mhz er lavere når kortene er Idle, for å minske varmeutslipp. Men jeg har også lest at hvis man har en gammel bios, så er det ikke sikkert dette funker, og jeg har da en mistanke om at begge kortene mine kjøres på 160mhz og 250mhz. Prøvde å kjøre 3DMark06, og i den 3 testen gikk den så vidt videre, for jeg hadde 0 fps. Så dette kan ikke stemme! Noen som vet om det finnes bios'er for kun skjermkortene mine, eller må jeg flashe selve hovedbiosen? Lest litt forskjellig om dette... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) 4GB ram hjelper ikke i 32bit Du får bare brukt 2GB ram nå, prøv og ta ut 2GB ram.For noe fjas. 32bit støtter godt over 3GB, og det vil neppe gjøre noe forskjell å ta ut 2GB sålenge alle brikkene er like og brønnene fungerer. Til trådstarter: vil vel tro du er på sporet av problemene, med disse forskjellene i mhz. Dessverre har jeg ingen tips om hva det kan skyldes. Begge kortene har tilkoblet strøm, og det fra ulike rails? Xp 32 bits kan nyttegjøre seg totalt 4Gb inkludert skjermkortminne. 2x512Mb skjermkort gjør dermed at man disponerer kun 3Gb av 4Gb systemminne. Det er mulig det er en bug, ta ut et av kortene og se om fps forbedrer seg da. Er du sikker på at begge pci-e sporene har 16x? Eller er det snakk om 16x og kanskje 4x eller 2x? Ps : 3dmark06 test 03 er vel Cpu test og ikke strengt tatt en test av skjermkortet? Endret 8. januar 2009 av Malvado Lenke til kommentar
wiggacard Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 4GB ram hjelper ikke i 32bit Du får bare brukt 2GB ram nå, prøv og ta ut 2GB ram.For noe fjas. 32bit støtter godt over 3GB, og det vil neppe gjøre noe forskjell å ta ut 2GB sålenge alle brikkene er like og brønnene fungerer. Til trådstarter: vil vel tro du er på sporet av problemene, med disse forskjellene i mhz. Dessverre har jeg ingen tips om hva det kan skyldes. Begge kortene har tilkoblet strøm, og det fra ulike rails? Xp 32 bits kan nyttegjøre seg totalt 4Gb inkludert skjermkortminne. 2x512Mb skjermkort gjør dermed at man disponerer kun 3Gb av 4Gb systemminne. Det er mulig det er en bug, ta ut et av kortene og se om fps forbedrer seg da. Er du sikker på at begge pci-e sporene har 16x? Eller er det snakk om 16x og kanskje 4x eller 2x? Ps : 3dmark06 test 03 er vel Cpu test og ikke strengt tatt en test av skjermkortet? takk for svar jeg har nå flashet begge skjermkortene, så de kjører stabilt på 690/1100. dette hjalp absolutt ingenting på ytelsen, og jeg har holdt på i hele natt Jeg tok noen tester, og fikk like stor score i 3dmark06 med to kort, som jeg gjorde med ett. da må det vel være noe feil med crossfire tilkoblingen? Sjekket litt resultater, og en med samme skjermkort, ganske lik CPU, fikk 14000 poeng i 3dmark06, hvorav jeg fikk knappe 5700, med TO stk. Så det må være ett eller annet humbug, men hva.... Det er et HK som støtter crossfire, så jeg er sikker på at det er 2x pci express x16 ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå