buzzman Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei. Jeg er på jakt etter en GSM dings som jeg kan sende en sms kommando til, og få tilbake inne og ute temperatur til min mobil via sms. noen som vet hvordan man lager en slik, eller evt. kjøper en slik? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Har ikke sett noe sånt ferdig. For å lage den trenger du: - temperaturfølere for inne og ute - en mikrokontroller eller gammel datamaskin - et GSM modem, eller en gammel mobiltelefon med serie- eller usbkabel - et SIM-kort + abonnement - noe programvare GSM-modemer er beregnet for "proff" brk og koster deretter. Så det blir nok billigere med en gammel mobiletelfon som kan brukes som modem. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Sett på www.elfa.se? Søk på GSM - dyrt, men kanskje noe du kan bruke? Noen produkter: 30-905-03 - GSM STD32 30-905-11 - GSM STD35 Endret 9. januar 2009 av ashore Lenke til kommentar
ashore Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kommet noe lengre med planene? Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Kommet noe lengre med planene? jeg skrinla dette da jeg fant ut hvor dyrt det ville koste. Lenke til kommentar
icer Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvor mye var det da? Vært kjekt med mulighet for overvåkning av flere temperaturer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå