Ballstad Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Heisann. Er på utkikk etter en stasjonær duppeditt som skal stå i stua (koblet opp mot TV-en). Funksjonen vil hovedsakelig være å funke som plattform for film og musikk, men også til litt spilling i ny og ne. Blir vel i hovedsak til å gå i FM, men mulig vi får behov for å kjøre litt mer krevende spill til tider også om det er mulig å finne en pc til en akseptabel pris som klarer dette (type first-person shooter/rpg-genre av nyere tid). Nå skal det sies at jeg er ganske blank på grafikk-kort (og for den saks skyld det meste annet angående pc-er også). Så lurte litt på om noen hadde noen tips? Kan kort oppsummere hva som er viktig: - Lav pris, ca 4000 som maks (trenger ikke skjerm/høyttalere). - Så bra som mulig grafikkkort. - Dugelig prosessor (blir gjerne litt multi-tasking, og mulig jeg tråkker litt i salaten her, men da er vel dual-core å foretrekke? (Quad blir vel for dyrt?)). - Hard-disk plass trenger ikke å være allverden, har en grei ekstern. - Pent kabinettdesign som passer inn i stua, gjerne svart. Må si jeg er litt skeptisk til å skru hele greia sammen på egenhånd. Burde dette by på noen problemer om jeg får noen med litt kompetanse til å hjelpe til? Er det mye å spare på å gjøre det? Har kikket litt nå i ettermiddag, og sett på disse to "ferdigpakkene" som aktuelle til nå: Acer Aspire X3200 HP Slimline Lurer på om den første kanskje blir litt for svak (?) og er av en eller annen merkelig grunn skeptisk til den andre, kun pga at den er fra Elkjøp (vet ærlig ikke talt hvor jeg har den fordommen fra, men men..). Endret 6. januar 2009 av Ballstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå