axels Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei! Har en FSC Celsius R630 med hovedkort "D1691". Den har 2x PCI, 3x PCI-X 66/100/133MHz og i tillegg én PCI Express x16 omtalt som X16 PCI-Express high-performance Graphics slot i hovedkortets manual. Skal bruke den som server, og skal derfor sette inn en diskkonroller for å få HW RAID. Dette hovedkortet er vel fra en tid der PCI Express var ganske ferskt, og det var så vidt jeg husker skjermkortfronten som fikk fart på PCI Express. Mitt spørsmål er om jeg fint kan kjøpe en kontroller i PCI Express (og heller kjøre et gammelt skjermkort på PCI). Eller lukter det trøbbel, slik at jeg heller bør kjøpe et PCI-X-kort. Hastigheten på PCI-X er jo kurant, men kjedelig å investere i et kort med en såpass gammel og "utdøende" arkitektur... Aktuell kontroller PCI Express: HighPoint RocketRAID 2310 Aktuell kontroller PCI-X: HighPoint RocketRAID 2220 Takknemlig for svar! Endret 6. januar 2009 av axels Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Dette blir vanskelig å svare på, sannsynligvis ikke. Mange brikkesett sliter når RAID kontrollere kobles til nordbrua på Intel brikkesett mens på sørsiden gikk det som oftest bra. Men eldre HK sliter også med å godta visse RAID kontrollere, ihvertfall non server kort. Lenke til kommentar
axels Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Tusen takk for kjapt svar. Da lever jeg godt med PCI-X isteden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå