nikemv Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei... jeg har bygget en datamaskin, men mangler skjermkort... skal kjøpe skjermkortet til bursdagen min om ikke så lenge... er ikke sikker på hvilket jeg skal kjøpe/ønske meg... har hørt at beste grafikkprosessoren er ATI Radeon HD 4870... jeg vil gjerne at dere kommer med tips og egne erfaringer her er forøvrig oppsettet i pc'n min: Hovedkort: Asus P5Q Deluxe CPU: Intel core 2 duo E8500 CPU-vifte: Xigmatek S1284 HDT RAM: 2 stk OCZ gold pc2 6400 2048 MB DDR 2 ram (4 GB TIL SAMMEN) HDD: samsun F1 750 GB PSU: MIST modulær 650 Watt Kabinett: Antec twelve hundred Optisk enhet: Sony Nec Optiarc super writemaster nettverkskort: Netgear Wireless PCI Adapter 54 Mbps 802.11g PS! Skjermkortet må være av typen PCI Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei... jeg har bygget en datamaskin, men mangler skjermkort... skal kjøpe skjermkortet til bursdagen min om ikke så lenge... er ikke sikker på hvilket jeg skal kjøpe/ønske meg... har hørt at beste grafikkprosessoren er ATI Radeon HD 4870... jeg vil gjerne at dere kommer med tips og egne erfaringer her er forøvrig oppsettet i pc'n min: Hovedkort: Asus P5Q Deluxe CPU: Intel core 2 duo E8500 CPU-vifte: Xigmatek S1284 HDT RAM: 2 stk OCZ gold pc2 6400 2048 MB DDR 2 ram (4 GB TIL SAMMEN) HDD: samsun F1 750 GB PSU: MIST modulær 650 Watt Kabinett: Antec twelve hundred Optisk enhet: Sony Nec Optiarc super writemaster nettverkskort: Netgear Wireless PCI Adapter 54 Mbps 802.11g PS! Skjermkortet må være av typen PCI Det ultimate skjermkortet er vel Radeon HD 4870x2 ? Var dette skjermkortet jeg tenkte å gå for, helt til jeg valgte bærbar istedet, da jeg kanskje reiser i militæret til sommeren. Lenke til kommentar
nikemv Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hei... jeg har bygget en datamaskin, men mangler skjermkort... skal kjøpe skjermkortet til bursdagen min om ikke så lenge... er ikke sikker på hvilket jeg skal kjøpe/ønske meg... har hørt at beste grafikkprosessoren er ATI Radeon HD 4870... jeg vil gjerne at dere kommer med tips og egne erfaringer her er forøvrig oppsettet i pc'n min: Hovedkort: Asus P5Q Deluxe CPU: Intel core 2 duo E8500 CPU-vifte: Xigmatek S1284 HDT RAM: 2 stk OCZ gold pc2 6400 2048 MB DDR 2 ram (4 GB TIL SAMMEN) HDD: samsun F1 750 GB PSU: MIST modulær 650 Watt Kabinett: Antec twelve hundred Optisk enhet: Sony Nec Optiarc super writemaster nettverkskort: Netgear Wireless PCI Adapter 54 Mbps 802.11g PS! Skjermkortet må være av typen PCI Det ultimate skjermkortet er vel Radeon HD 4870x2 ? Var dette skjermkortet jeg tenkte å gå for, helt til jeg valgte bærbar istedet, da jeg kanskje reiser i militæret til sommeren. det er sikkert et godt skjermkort, men tror du at Dette kunne vært et godt alternativ?? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ser ikke noe i veien med det skjermkortet nei. Eneste forskjellen på 4870x2 og 4870 er jo at 4870x2 har to kjerner i skjermkortet, altså tilsvarer dette skjermkortet omtrent det samme som to stykker av 4870. Du trenger ikke et 4870x2 kort med mindre du skal kjøre spill på en diger skjerm! Du kan jo eventuelt oppgradere senere til to stykker av samme 4870-kort, og få samme effekt som i 1 4870x2 kort, såfremt hovedkortet støtter CrossFire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå