Gå til innhold

Rå, relativt liten, bærbar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg ny bærbar. Jeg har fra før en Acer 5920G, versjonen med T7300 (2GHz) og Geforce 8600M GT.

Jeg synes egentlig den er litt for svær, så den pleier å bli hjemme når jeg egentlig kunne tenkt meg å ha med meg maskinen. Derfor vurderer jeg å kjøpe meg en mindre en, da antagelig en med 13" skjerm.

Hvilke bærbare med 13" skjerm finnes det som har relativt god ytelse. Den må kjøre kjapt, og jeg liker å ha muligheten til å kjøre spill. Hjelp mottas med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må isåfall bli gamle spill.

Du kan jo letet etter noen 13" selv, så kan vi so hva vi syns =)

Har sett HP Pavilion DV3550:

www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2190097;c:100559

Eller Multicom Z37S:

www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10519693%3bc%3a100559%3bfl%3a0

Da med Intel T7700, 4GB minne, 160GB 7200RPM HDD.

Gå'kke an å spille noe nytt? :hmm:

Ellers så må jeg si jeg digger Asus sin bambus-pc, men den er muligens litt for dyr.

Endret av Kabbalabba
Lenke til kommentar
Disse er udugelige til spill. Får ingen laptoper under 15.4" som tar dagens spill. Om du kan klare noen, er det isåfall med alt på low og med lag.

Ikke en gang den nye Asus Lamborghini'en? Den er riktignok altfor dyr for meg, så det er ikke så veldig relevant.

Lenke til kommentar

Vurderer litt å gå over primært til konsoll for spilling, kanskje PS3. (Det er nå en annen sak i så fall)

Da kunne jeg heller hatt en liten laptop til "laptop-ting".

Noen som har kjennskap til Fujitsu Siemens Amilo 3650? Den har mulighet for å ha et eksternt skjermkort, et ATI Mobility HD3870.

http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...lo_sa_3650.html

http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...ic_booster.html

1978017000.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har en den lille multicom-pc-en du nevner øverst. Veldig-veldig fornøyd med den! Jeg har runda alle HL2-spilla med relativt høye innstillinger uten lag (nytt og nytt.. :p) ellers spiller jeg daglig BF2 på nettet med den, går greit d, men ikke på maks skjerminnstillinger.. Klart det kommer jo og an på hvilke spill du spiller.. Hadde ikke noe prob. med RA3 og Age of Empires 3, som jeg forøvrig fortsatt spiller.

Nå skal det være sagt: Vifta har begynnt å sluntre noe som fører til overoppheting og black out XD Men det tok først et år.. :p

Så skal få satt inn ny CPU vifte idag faktisk. Ellers så er jeg veldig fornøyd. Komponentene fungerer perfekt sammen.

Hepp!

Lenke til kommentar

Så den fra Multicom er noe som kunne gått an å satse på? :)

Kommer nok ikke til å spille de nyeste spilla uansett, men lagfri HL2 og CSS f.eks. er fint.

Men en ting som irriterer meg med den er at den ikke har HDMI utgang, og det skulle jeg veldig gjerne hatt på laptopen. Finnes det som et sånt ExpressCard kanskje?

Edit:

Dell Studio XPS 13 så rimelig interessant ut egentlig. Ikke så veldig billig riktignok. :p

Endret av Kabbalabba
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd me multicomen, grunnen til at den skrudde seg av var at den var full av støv.. Blåsten rein me luftkompressor og nå fungerer den klokkefint. OG jo, den har HDMI utgang.. ;)

Og siden du skal ha en liten laptop så er det vel på sin plass å si at jeg er svært-SVÆRT fornøyd me ytelsen på denne i forhold til størrelsen. Den er perfet på fly og buss ol. men samtidig god å spille på.

:)

Lenke til kommentar

D som skjedde med vifta var at den fikk ikke nok rpm pga alt støvet som hadde samlet seg. Grunnen til det vil jeg tro var at jeg hadde den mye i senga (dont ask) når jeg var inne i forsvaret. Av og til ble det mildt sagt jævlig varmt.

Som jeg sa jeg brukte luftkompressor, blåsten rein rett og slett. trykkluft. støvet sto ut av så og si alle åpninger.. :p og som sagt, nå gårn som ei klokke! Spilte BF2 med medium oppløsning uten lag i 6timer i strekk i går. Vifta går ikke konstant en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har Fujitsu-Siemens: Amilo Sa 3650, og jeg kan ikke si meg annet enn fornøyd. Viktigst av alt, dette er en 13,3" laptop som (med det eksterne skjermkortet) scorer mellom 7000 og 7600 i 3DMark 06. Dette er da bedre enn Geforce 9600 og 9700M GT. Radeon 3870HD (det eksterne skjermkortet) yter omtrent det samme (om ikke litt bedre ifølge 3Dmark06) som Gefirce 8800M GTS. Du vil klare å kjøre de fleste nyere spill på medium med relativt god oppløsning. Dette er ikke dårlig for en bærbar. Det interne skjermkortet klarer å kjøre HD-filmer (1080p) uten større problemer. Skjønt, det er anntydning til hakking.

Det eksterne skjermkortet kjører på egen strømforsyning, så veldig praktisk er det ikke. Men den tar ikke mer plass enn at det er mulig å ta den med seg til en kompis om dere skal ha mini-lan eller lignende. Designet er meget pent, synes jeg. Byggekvaliteten kunne vært noe bedre. Skjermlokket gir litt for mye etter for trykk i mine øyne, og tastaturet sliter litt med samme problem. Tastaturet er relativt stille og gir ikke fra seg høye tastelyder. Så det er positivt. Web-kameraet er av merket Logitech, hvertfall følger det med Logitech-programvare for webcameraet. Bildene blir ikke av ypperste kvalitet, men fungerer fint til video-chatting ol.

Ellers er maskinen mer enn bra nok. Den har dvi-utgang (og dvi + hdmi på det eksterne skjermkortet). Den er relativt stille, selv om lese/skrive-hodet på harddisken er litt mer bråkete enn jeg er vandt til. Maskinen er stabil, produserer ikke for mye varme (ligger på rundt 50 grader på prosessoren i idle/lett arbeid, og 70 til 80 under full load). Den har egen stille-knapp, og er generelt sett ikke så alt for bråkete. Kan altså brukes på forelesninger og lignende.

Så om du trenger en liten og portabel bærbar du skal bruke som skole/studie-maskin, som du i tillegg kan bruke som spillmaskin hjemme, er det bare å anbefale denne. VIKTIG! Det eksterne skjermkortet kan kun akkselere eksterne skjermer på nåværende tidspunkt. Du vil altså ikke kunne bruke skjermkortet med laptop-skjermen. Det er rykter om at dette skal bli fikset med en driveroppdatering. Noen hevder dog at dette ligger i maskinvarebegrensninger. Så jeg er ikke sikker.

Om du har noen spørsmål er det bare å fyre løs.

Lenke til kommentar

Men i helve :ohmy:

Den er jo ikke på sidene deres lenger..

brukte å være på denne linken: www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10519693%3bc%3a100559%3bfl%3a0

Men nå ser det ur som den er borte gitt.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100559%3bfl%3a0 Denne var jo litt lik, men har ingen peiling på dette skjermkortet... Beklager skrytet om PC-en, nå ser det ur som den er satt ut av produksjon. Veldig beleilig da.

Endret av akad3m1x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...