durablig Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei Jeg har en NAD 319 forsterker og skal kjøpe noen småhøyttalere til 25m2 stue. Var på HI fi klubben og ble vist DALI Concept 1 og B&W DM685CH. Har noen noen meninger om nytte/pris forholdet mellom disse? Og har noen noen anbefalinger utover disse høyttalerene? Jeg lurer også litt på hvor mye jeg "taper" i forhold til å ha en gulvhøyttaler mtp lyd. beklager at disse spørsmålene kanskje blir litt opne og generelle, men jeg er på ganske nytt territorie her! På forhånd takk for svar! Endret 6. januar 2009 av durablig Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du vil nok tape dypbass om du går for stativhøyttalere og de vil nok ikke spille like høyt. Jeg har ikke hørt de høyttalerene der så kan ikke si noe om dem. Men jeg har hørt på B&W 705, de koster noe mere da. Syns de var gode de. Ellers har du jo også Tannoy Fusion 1 som er ett godt valg i forhold til prisen. Mitt tips er at du tar deg en tur til de hifibutikkene som ligger i nærheten av deg og får hørt på så mange som mulig. Da finner du nok noe som passer deg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det du taper er nok som nevnt dypbass og evnen til å spille skikkelig høyt. Jeg har selv B&W 685, og syns lyden er helt kanon! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 XTZ har noen stativhøyttalere på surround.no, som alle skal gi mye for pengene. Kombinert med en subwoofer vil du ikke savne noe i lydbildet. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg ville definitivt sett på Jamo Concert 8 dersom de ligger på bruktmarkedet enda. Ligger ute brukt for en ca 5000,- Dette var en høyttaler som kostet 17.000 for noen år siden. Har et par selv, og de spiller utrolig fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå