Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare lokal tilkobling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynner nå å bli temmelig lei problemer med å bare få lokal tilkobling i Vista. Prøver å hjelpe en kamerat med en pc som ikke får tilgang til internett lenger. Dette er en Dell pc ukjent modell.. Fungerte fint med samme oppsett rett før jul. Sluttet plutselig å få internett tilgang med en Linksys router nå rett etter jul. Har lest så mange tråder nå med folk med samme problem uten å finne en løsning på det. Har klødd meg til blods i skjegget. Har ikke mulighet til å formatere enda.. Har forøvrig slitt med det samme på en annen pc og nettverk (NETGEAR router), samt en til som hadde en ny installasjon på en nybygd pc og kablet nettverk (SpeedTouch Routermodem) som aldri har fått internettilgang.

Pc'ene hadde forøvrig McAfee, Norton og AVG anti-virus programmer installert.

har gjort følgende:

-restartet router

-prøvd å koble til med ledning

-sørget for at den står til å motta DNS og IP automatisk

-slått av ipv6

-testet nettverket med en annen pc (fungerer)

-prøvd private/public nettverksinstillinger

-oppdatert nettverkskortdrivere

-byttet frekvenser/kanaler på router

-satt statisk ip-adresse/DNS

-avinstallert/installert anti-virusprogram

Noen som har en forklaring på dette og evt. en løsning?

Alt jeg har kunnet lese på mange forumer og tråder er "besserwissere" som skal ha deg til å prøve forskjellige "obligatoriske" løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at ingen av Nortons/McAfees/Windows firewalls stenger for tilgangen?

Ja, jeg ser at du har avinstallert antivirus osv, men har du f.eks. brukt Nortons eget avinstalleringsverktøy for å få avinstallert hele rubbelet 100%.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Hmmm....3 forskjellige PCer og 3 forskjellige routere, da er jeg rimelig sikker på at det har noe med konfigen av maskinene å gjøre ihvertfall. Jeg antar at du har kommet deg inn på konfig- sidene på routerne, og har sjekket at alt er som det skal være der?

Har alle disse 3 PCene vært satt opp opå samme plass, altså jeg tenker på "i samme hus"?

Høres banalt ut, men har dere prøvd å byttet kabel mellom routere/adsl-veggpunkt, evnt. byttet kabel mellom PCene og routerne?

Tror ikke det er stor sjanse for at det er feil med kablene, men jeg har faktisk vært borti det et par ganger på noen år.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...