thai-mat Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Konspirasjonsteorier bør forbys. I hvert fall her på forumet. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Konspirasjonsteorier bør forbys. I hvert fall her på forumet. Konspirasjonsteorier kan i det minste være ganske underholdende, og av og til slumper de borti noe viktig også. Korte inlegg som ikke bidrar med noen ting, deimot, de burde forbys (og er vel også lite ønsket her på forumet) Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 De får folk til å tro på bullshit. Seriøst, denne tråden er feilpostet. Har ingenting med vitenskap å gjøre. Flytt den til OT. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 De får folk til å tro på bullshit. Seriøst, denne tråden er feilpostet. Har ingenting med vitenskap å gjøre. Flytt den til OT. Jeg er helt enig, jeg har sagt det flere ganger. Disse trådene har ingenting med vitenskap og teknologi å gjøre! Lag et subforum som heter konspirasjoner og galskap el. sånn at vi som er litt seriøse og vil diskutere teknologi og vitenskap, som denne delen av forumet heter, slutter å måtte slå handa i panna for annenhver tråd som opprettes her. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja huff, ytringsfrihet og andre perspektiv enn sitt eget bør forbys. Uansett hvor snåle de er, er det latterlig å sensurere det. For alt DU vet kan det være sannhet. Så lenge man ikke sitter med statspapirer bør man holde kjeft om hva som er sant eller ikke i f.eks. saker som angår staten. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja huff, ytringsfrihet og andre perspektiv enn sitt eget bør forbys.Uansett hvor snåle de er, er det latterlig å sensurere det. For alt DU vet kan det være sannhet. Så lenge man ikke sitter med statspapirer bør man holde kjeft om hva som er sant eller ikke i f.eks. saker som angår staten. saker som angår staten? ytringsfrihet? sannhet? Hva er det du prater om? Dette handler om at teknologi og vitenskaps delen av forumet er fult av ting som ikke har med vitenskap eller teknologi og gjøre, og burde ha sitt eget underforum. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg snakket om konspirasjonsteorier generelt, og det vet du. Å opprette et eget underforum for konspirasjonsteorier vet vi begge er bortkastet tid og krefter. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg snakket om konspirasjonsteorier generelt, og det vet du.Å opprette et eget underforum for konspirasjonsteorier vet vi begge er bortkastet tid og krefter. Konspirasjonsteorier generelt har ingenting i et teknologi og vitenskapsforum å gjøre og det vet du. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ja huff, ytringsfrihet og andre perspektiv enn sitt eget bør forbys. Ekstremister kan ytre seg i andre fora. Skal vi ta fotball-diskusjoner her også, eller? Verken fotball eller new age-religion har noe med vitenskap å gjøre. Så lenge man ikke sitter med statspapirer bør man holde kjeft om hva som er sant eller ikke Er det det du kaller ytringsfrihet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Konspirasjonsteorier bør forbys. I hvert fall her på forumet. Konspirasjonsteorier kan i det minste være ganske underholdende, og av og til slumper de borti noe viktig også. Korte inlegg som ikke bidrar med noen ting, deimot, de burde forbys (og er vel også lite ønsket her på forumet) Jeg tror den beste måten å bekjempe konspirasjonstrådene på, er å latterliggjøre dem. Ja huff, ytringsfrihet og andre perspektiv enn sitt eget bør forbys.Uansett hvor snåle de er, er det latterlig å sensurere det. For alt DU vet kan det være sannhet. Så lenge man ikke sitter med statspapirer bør man holde kjeft om hva som er sant eller ikke i f.eks. saker som angår staten. "Planet X kommer og tar oss!!!!" er bare latterlig. Slutter meg til å flytte opplagt tull til OT-baren. Desverre er ikke moderator så veldig aktiv på dette forumet... Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) [...]Jeg tror den beste måten å bekjempe konspirasjonstrådene på, er å latterliggjøre dem.[...] Det er nå så, og kanskje akkurat "2012"-konspirasjonene burde ligget under Historie (eller OT...), men jeg hadde aldri giddet å lese et eneste avsnitt om Maya-kulturen og tvilsom om jeg hadde giddet å sette meg inn i hvordan "polskift" faktisk kan (og har) foregå uten å ha sett denne tråden. Riktignok var det heller lite seriøst å finne om jordens undergang, men akkurat det var akkurat som orventet, derimot var det mye fra den mer slitsomme delen av den menneskelige psyke... artig å titte litt inn i "deres" verden og. "Planet X kommer og tar oss!!!!" er bare latterlig. Slutter meg til å flytte opplagt tull til OT-baren. Desverre er ikke moderator så veldig aktiv på dette forumet... Opplagt tull kan gjære fyttes/stenges ja, men det kommer mer an på hvordan det presenteres enn hvor mye tull det faktisk er. Min hovedregel der er at om åpningsposten er basert på en Youtube-video, da er det sansynlig hvis ikke værdt min innsats... edit: Mer aktiv moderator i tek. og vitenskap burde vi nok hatt ja Endret 21. april 2009 av M98kF1 Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Voksne er ikke mye bedre enn barn i våre dager. Tenk å tro på noe sånt, og samtidig flire av barn som tror på julenissen! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Denne tråden hører hjemme i Religion, filosofi og livssyn for det er det det handler om. Dette handler hverken om historie eller teknologi og vitenskap. Hvorfor klarte mayaene å forutse verdens undergang men ikke sin egen? Snakk om ubrukelig spådomskunster. Hva hjelper det å vite at alt slutter i 2012 når det sluttet for dem da spansjolene kom? Endret 22. april 2009 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) At et veldig langt tidsrom ender år 2012 etter Maya kalenderen, betyr ikke at verden ender 2012. Det er kun det lange tidsrommet som ender 2012, verden går videre. Endret 22. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 At et veldig langt tidsrom ender år 2012 etter Maya kalenderen, betyr ikke at verden ender 2012. Det er kun det lange tidsrommet som ender 2012, verden går videre. Hadde du vært like våken mht. kristendum så... Vi snakker i grunn om et tidsalderskifte fra fiskenes tidsalder til vannmannens. Symbolikken i Mithrastemplene beskriver overgangen fra Tyrens til Værens tidsalder, og Mithras ble holdt for å være den som styrer tidsaldrene og menneskenes vandring gjennom rekken av tidsepoker. Av andre elementer fra Mithraskulten kan vi nevne: i følge legenden ble han født 25. desember i en underjordisk hule av en jomfru, mens noen gjetere var vitne til fødselen og kom med gaver til barnet. Mithras døde ikke, men dro levende opp til himmelen. Han var en solgud og ble følgelig æret på søndagen, som er solens dag. Sentralt i Mithrasdyrkelsen var dåpsritualer og et hellig måltid med brød og vin. Ut fra dette er det forståelig at Konstantin den Store som ble omvendt til kristendommen i år 312, kunne gi ut mynter med bilde av Mithras i år 320 uten motforestillinger, og at det viktigste symbolet i tidlig kristendom ikke var korset, men fisker. Det må tilføyes at esoterisk kristendom ikke ser på Jesus Kristus kun som innlederen av Fiskenes tidsalder, men også som et vendepunktet i menneskehetens utvikling. Så det har vell ikke noe annen betydning enn at den jesus snart er gått ut på dato Ellers så er 21 desember kl 11:11 nevnt. Dette er ikke noe mere magisk enn at det er første vintersolverv i vannmannens tidsalder. http://no.wikipedia.org/wiki/Vintersolverv Har egentlig Maya-gutta påstått at dette er verdens undergang, eller er det kun nyreligiøse tullinger som har tolket det slik??? Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har egentlig Maya-gutta påstått at dette er verdens undergang, eller er det kun nyreligiøse tullinger som har tolket det slik??? Jeg kan ikke finne kilde akkurat nå, men Mayaene skal visstnok ha spådd om hendelser som vil skje etter 2012. Med andre ord trodde ikke Mayaene selv at verden vil ende i 2012. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 JA til eget subforum for konspirasjonsteori, mellom religion og vitenskap forumene! Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har funnet meg en hideout til 2012 Skal begynne å frakte rasjoner og vann hver uke. Samt endel utstyr. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 At et veldig langt tidsrom ender år 2012 etter Maya kalenderen, betyr ikke at verden ender 2012. Det er kun det lange tidsrommet som ender 2012, verden går videre. Hadde du vært like våken mht. kristendum så... Vi snakker i grunn om et tidsalderskifte fra fiskenes tidsalder til vannmannens. Det er ingen slik kalender i kristendommen. Det er kun to tidsaldre, den gamle og den nye. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har egentlig Maya-gutta påstått at dette er verdens undergang, eller er det kun nyreligiøse tullinger som har tolket det slik??? Jeg kan ikke finne kilde akkurat nå, men Mayaene skal visstnok ha spådd om hendelser som vil skje etter 2012. Med andre ord trodde ikke Mayaene selv at verden vil ende i 2012. Kan du prøve å finne de? Er litt spennende å se hva de egentlig ha "spådd". Vi snakker tross alt om en kalender her basert på mattematiske beregninger og oppservasjoner, så at de for +- 3000 år siden klarte å beregne første vintersolverv i vannmannens tidsalder i 2012 tyder på at vi snakker om en "avansert" sivilisasjon som ikke trekker ekskrementer opp av en magisk hatt. Så jeg ser derfor ikke hvorfor de skulle ødelege sine oppdagelser med synsing og vrangforestillinger slik disse dommedagsprofetiene i kontekst av Mayaene er. Det er ingen slik kalender i kristendommen. Det er kun to tidsaldre, den gamle og den nye. trøste meg... De nekter å forholde seg til den gregorianske og kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå