Gå til innhold

Initiativ: Skal vi ta rotta på Jamba?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

oj fy faen, så nettop at det var mange forskjellige abbonomenter, altså du kan bestille en ringetone og må betale 50 kr uke med abboet "jamba musikk" Men hvis du vil ha en erotisk ringetine (WTF) så blir du knyttet til et nytt abbonoment "jamba glam, els" altså plutselig betaler du 100 kr uke, og det er tydeligvis mange av disse forskjellige abbonomentene så da blir det plutselig veldig dyrt hvis man skal kjøpe forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Hva verre er, er hvis Nokiabrukere går inn på "Last Ned!" kan det finne på å være link til Jambabasert nedlastningssenter for spill osv... Og da er det samme møkka. USERIØST av Nokia å stille seg bak dette.

 

EDIT: Overtrøtt og leifet litt unødvendig.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar

Beam me up scotty! Jamba og de fleste andre innholdsleverandører er useriøse og desverre lar flere seg lure.

 

Anbefaler å ta kontakt med din operatør og sette en sperre for innholdstjenester. Desverre kan den sperre for andre kjekke tjenester som nummeropplysning osv.

 

Hvis du fortsatt vil ha den tilgangen kan du sette et tak på hvor mye innholdstjenester har lov til å trekke av deg i mnd. Dvs at du kan maks tape 200 kr, hvis du har kommet deg inn i greier du ikke liker.

Lenke til kommentar
Jamba! has drawn criticism for allegedly misleading customers in its service advertisements. In general, Jamba! services are sold as a subscription, despite advertising that seems to imply that customers are buying a one-off phone ringtone. The firm has drawn criticism for making it difficult to unsubscribe; for example, as of December, 2005, Jamba!'s German website FAQ does not mention the SMS code needed to cancel all subscriptions.

 

Jamba! advertises aggressively on youth-oriented channels such as MTV and German VIVA. In 2004, it spent €90 million on television advertising in Germany alone. In Jamba! countries in Europe, it is not uncommon to see a multitude of the same Jamba! commercials on television in the same commercial break. An online petition in Germany protesting the firm's advertising practices drew some 200,000 signatures. In the United Kingdom, The Mail on Sunday decried what it described as a "ringtone rip-off", citing the example of a young girl who ran up a bill of £70 in a short time, just by ordering ringtones and wallpapers[5].

 

In August 2006 Jamba! began selling a collection of media based on the animation Loituma Girl. The video shows an anthropomorphic donkey (called Holly Dolly) dancing to the animation which is displayed (flipped horizontally) in the background. The song/animation is marketed as the "Dolly Song", and the music is played faster than the original Loituma version.

 

In late September 2006 television channels MTV, ProSieben, RTL II and Viva cited ethics concerns over refusing to air Jamba's advertisement for a Hitler themed SMS-downloadable cartoon titled "Der Bonker". Illustrator Walter Moers's short film depicts the Führer in bathroom humour scenes with his dog Blondie and three Nazi uniformed rubber ducks. The work has earned strong criticism from Jewish memorial groups and mainstream politicians.

Lenke til kommentar

Signerer denne, Jamba(og lignende) er ren svindel i mine øyne. De skjuler vilkårene og prisene så godt at det burde vært ulovlig. Kjenner en med ett barn som gikk på en smell, det ble sabla dyrt for far i huset og et helvete å få avbestilt tjenesten... Ja sikkert uansvarlig å la barnet ha mobil osv osv, men shit happends.

Lenke til kommentar

Jamba firmaet blir styrt av folk som er villige til å svindle barn, så jeg tviler sterkt på at det går å påvirke dem. Men, det burde kanskje være mulig å f.eks. lage en presentasjon av Jamba's historikk og metoder, samtidig som man trekker fram samarbeidspartnerne deres.

 

MTV, Nokia, osv. har forhåpentligvis et større ønske om å fremstå som seriøse.

 

Et tankekors er at for å ha råd til å kjøpe så ekstremt mye reklame som Jamba gjør, så er de nødt til å tjene grovt med penger. Dette vil vel si at f.eks. MTV også tjener gode penger, og dermed er de nok ikke villige til å forandre på noe uten å gå noen runder først. Men det vil jo også si at det er veldig mange unger der ute som svindles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...