Gå til innhold

Initiativ: Skal vi ta rotta på Jamba?

Anbefalte innlegg

Det jeg reagerer på er disse jambareklamene som går for tiden hvor du kan vinne en flatskjerm eller annet tull, og det står med liten skrift at man kan motta inntill 300 meldinger til 30 kr stk, eller noe slikt absurd. (Jeg pauset en gang bare for morro skyld og fant ut at man kunne faktisk risikere å måtte betale nesten 10 000 kr i løpet av en måned på det greiene.

En ting er at de blir sendt på kanaler som sendes fra utlandet, og dermed kan ikke reklamen forbys. Men om jeg ikke tar fullstendig feil, er dette ulovlig lotteri, og dermed mener jeg absolutt at lotteritilsynet eller hva det heter måtte kunne nekte jamba å operere med et norsk kortnummer.

Hva om vi slår oss sammen, forsker litt på dette, og sender inn en felles klage til lotteritilsynet/forbrukerombudet/hvem det nå enn måtte være som kan få slutt på dette? Er det en bra ide?

Regner også med at om flere går sammen og leverer en felles klage, signert av mange, kan det sikkert "olje hjulene i maskineriet litt".

Noen som har synspunkter eller et brennende initiativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er så med på dette, hater alt med jamba. musikken de reklamerer for (snuffle bunny, ect :sick: ) hater også han fyren som snakker i reklamene, får faen meg lyst til å oppsøke han og rive ut alt det faenskapet som oppholder seg i kjeften på han.

syntes også at det nesten burde være ulovlig å markedsføre seg på den måten de gjør. reklamerer for en sang, og har et tonn med skrift nederst på siden i veldig liten skrift der det står at man må betale noe jævlig i uken/måneden. Spesielt siden mange av de som kjøper disse themesene/ringetonene sikkert ikke er så gamle at det gjør noe heller.

når det gjelder lotteritingene du snakket om. jeg tok også på pause for å lese, det var sånn at de som svarte riktig på flest kryssord i måneden vinner. Det første bildet du får er veldig lett og se, noe som gjerne gjør at folk bestemmer seg for å prøve. og vips, så blir de spammet med dyre meldinger, og får en fet telefonregning. Jeg tenker spesielt på at mange kids må bli® lurt på denne måten.

har aldri kjøpt noe fra jamba og skal heller aldri gjøre det!

Lenke til kommentar

Ta rotta på zemgo i samme slengen "Vil du vinne 60.000 kroner? Hvor mange øyne har vi? Send A for 2 eller B for 8! Send a for 2 eller B for 8! Dette er din sjanse til å vinne kroner 60.000! Send svaret ditt nå og du kan få denne pakken med posesuppe i tillegg! Tiden går! Skynd deg, send A eller B til zemgo! Send A eller B for å vinne kroner 60.000!"

Lenke til kommentar

hundre prosent enig. har tenkt over det der flerfoldige ganger. sikkert flere hundre kidZ som sender inn melding i håp om å vinne alt fra LCD-skjermer til sony vaio-pcer som ikke selges i norge (?). eneste de sitter igjen med er en stor regning.

Lenke til kommentar
når det gjelder lotteritingene du snakket om. jeg tok også på pause for å lese, det var sånn at de som svarte riktig på flest kryssord i måneden vinner.

Damn. Da funker det ikke tror jeg, og da er vell hele greia lovlig :( For da er det vell ikke et lotteri, men et kunnskapsspill, og om jeg ikke husker feil er det ulike regler.

Lenke til kommentar

Det værste med de reklamene er jo det de reklamerer for!

"Få denne søte hunden som slikker skjermen din!" eller "Send inn navnet ditt og få det tilbake med glitter!". Jeg mener, er det virkelig noen som går på dette? Hvor vanskelig kan det være å finne en .gif eller et bilde på nettet og laste ned til telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...