Forumforumforum Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvor lang garanti er det vanlig å få på lakkjobber? Eller er det vidt forsjellig? Pappa lakket opp hele bagasjeluka på sin Opel Vectra for ca. 1,5 år siden, og den lakkjobben begynner å se ut som var en aldri så liten mandagsjobb. Det var på autorisert opel-verksted dette ble gjort. Jeg mener at man bør klage om det er innenfor garantien. (Tross alt veldig stive priser for lakkering) Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Etter reglene om reklamasjon i håndverkertjenesteloven har man to års reklamasjon på utført arbeid, med mindre det som er gjort er ment å vare vesentlig lengre - da kan man reklamere i inntil fem år. Spør du meg bør billakk falle inn under sistnevnte. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Ok. Da kan vi bruke håndtverkerloven som argument da, er snart 1,5 år siden jobben ble gjort iflg. kvitteringen. Lenke til kommentar
Rick Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jobber som billakkerer, og garanti er ett veldi omstridt tema. Det som har mest å si er hva som er skjedd med lakkeringen og hvordan den er behandlet etter at den er blitt lakkert. Vanskelig å si noe i denne saken uten å ha sett bakluken selv, men tror at du sliter med finne ett verksted som gjør jobben på noen form for garanti så lang tid etter så lenge som det ikke helt klart er gjort en feil av lakkereren. Selv om håndtverkerloven muligens sier at dette burde være en klar sak i deres favør. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Det er ikke slått borti takboksen (som sist, derfor den ble lakket.) Men det bobler i lakken, og det har startet å flasse et par steder. Det har ikke blitt slått borti noe, ripet eller bulker. Hele luken ble lakket opp, ikke flekklakkert der skaden var sist. Bilen blir behandlet over snittet bra når det kommer til vedlikehold og bilpleie Jeg kan evt. legge ut et bilde når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Rick Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Bilder er aldri galt, men høres ut som om det er gjort dårlig grunnarbeid før lakkeringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå