Jonna_ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg innser nå at det er på tide med litt oppgraderinger på PC-fronten. Grunnen til at jeg vil oppgradere er at CoD WAW lagger en smule på OK innstillinger, og selvfølgelig at det er på høy tid med litt friskt blod inn i denne maskina. Jeg sitter nå på et utdatert hovedkort (socket 939) og en temmelig slapp prosessor. Mengden RAM er vel heller ikke noe å rope hurra for. Skjermkortet, strømforsyninga og HDene får bli. Jeg har ingen ambisjoner om å bygge en gamingPC, men jeg vil ha en kvikkere sak enn det jeg har nå. Jeg ønsker heller ikke å måtte oppgradere igjen om et år. Her er oppsettet slik det er nå: MB: MSI K8N SLI Platinum RAM: 2GB DDR SDRAM CPU: AMD Athlon 64 2200 MHz 3500 + PSU: Corsair 550W GPU: ATI Radeon HD2900 Pro 512MB PCI-e Jeg ønsker å gjøre dette billigst mulig. Helst omkring 1500, gjerne mindre om det er mulig. Spørsmålet er derfor: Hva gjør jeg for å få mest valuta for penga? Kom med forslag! PS: jeg er ganske grønn på hva som skjer innen dataverden for tiden så om dere gidder å mate meg med teskje er det helt OK. Uansett er jeg takknemlig for tips. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du får faktisk veldig lite for 1500, særlig ved en slik oppgradering. Men uansett, her har du i det minste et forslag: Hovedkort > CPU > Ram Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Takk for svar. Jeg forstår at 1500 kanskje er litt for lite. Vil det være noen særlig merkbar endring i ytelse om jeg oppgraderer til de komponentene du listet? Hvor mye penger bør jeg i så fall legge i en slik oppgradering for at det skal være verdt det? Er det noen spesielle komponenter jeg bør legge mer penger i? Jeg vil understreke at dette ikke skal være noen PC med råe ytelser, bare en maskin som fungerer fint til å spille nye spill på. Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Ingen andre som har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Må vel ut med rundt 3 K for å få ganske grei HK, CPU og RAM. Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 OK, hva legger du da i "ganske grei"? Husk at jeg ikke er ute etter noen supermaskin her, bare en oppgradering fra hva jeg har nå. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 OK, hva legger du da i "ganske grei"? Husk at jeg ikke er ute etter noen supermaskin her, bare en oppgradering fra hva jeg har nå. En som drar nyere spill helt greit og kan brukes til litt tyngre oppgaver . Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 HER er et veldig bra oppsett med Asus P5Q Pro som er et godt hovedkort, E8400 som er kraftig dual core prosessor og 4 GB DDR2 RAM med ganske god yelse . Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Takk for et utfyllende eksempel. Men jeg lurer på om det ikke vil være rimeligere å gå for en AMD-basert løsning iom at deres prosessorer er billigere? Det tyngste denne maskinen blir brukt til er spilling, og det er ikke så alt for ofte, men det er jo gøy at det funker greit når man først holder på. Overklokking og lignende har jeg ingen kunnskaper om så det er ikke vestentlig at prosessor og hovedkort er overklokkingsvennlige. Over 3000 var en del mer enn jeg hadde tenkt til å bruke på dette, nemlig. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Takk for et utfyllende eksempel. Men jeg lurer på om det ikke vil være rimeligere å gå for en AMD-basert løsning iom at deres prosessorer er billigere? Det tyngste denne maskinen blir brukt til er spilling, og det er ikke så alt for ofte, men det er jo gøy at det funker greit når man først holder på. Overklokking og lignende har jeg ingen kunnskaper om så det er ikke vestentlig at prosessor og hovedkort er overklokkingsvennlige. Over 3000 var en del mer enn jeg hadde tenkt til å bruke på dette, nemlig. Nyere spill krever en god del og da vil i hvert fall skjermkortet ditt slite, kan sette opp et oppsett med billigere HK og CPU + et skjermkort . Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Oppsett med skjermkort. 4 GB med god RAM, bra hovedkort til prisen, en prosessor som yter ganske bra og et kraftig skjermkort vil gjøre denne god til å game på , men ikke forvent deg å kjøre nyere spill med alt på fullt. Endret 8. januar 2009 av KnewtFan Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Se der ja, nok et fint eksempel. Så du mener at det skjermkortet (link) jeg har nå ikke vil fungere bra nok? Trodde det skulle være helt ok, jeg. Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg fant ut at det like gjerne var greit å gjøre det skikkelig når jeg først skulle bruke penger på dette. Da får jeg et oppsett som vil vare en stund. Gikk for dette: HK: ASUS P5Q, P45, Socket-775 CPU: INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz RAM: OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT Kabinett: ANTEC Three Hundred Det ble jo mye mer penger enn hva jeg hadde regnet med, men nå blir det forhåpentligvis skikkelige saker også da. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg fant ut at det like gjerne var greit å gjøre det skikkelig når jeg først skulle bruke penger på dette. Da får jeg et oppsett som vil vare en stund. Gikk for dette: HK: ASUS P5Q, P45, Socket-775 CPU: INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz RAM: OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT Kabinett: ANTEC Three Hundred Det ble jo mye mer penger enn hva jeg hadde regnet med, men nå blir det forhåpentligvis skikkelige saker også da. Veldig gode komponenter . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå