Gå til innhold

Fable 2 fryser etter en stund med spilling.

Misunne

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg kjøpte Fable 2 for noen uker siden, men merket fort at det var noe galt med det. Spillet fryser etter en stund med spilling. Dette skjer på et tilfeldig tidspunkt. Alt fra 10 min til en time osv. Problemer oppstår bare når jeg spiller Fable 2 (ingen andre spill).

Jeg og en venn trodde det var noe galt med disken, og gikk ned til der hvor jeg kjøpte det og spurte om hva problemet kunne være. Fikk tilbud om å få erstattet spillet (fikk pengene tilbake siden de ikke hadde spillet på lager, og deretter kjøpte det et annet sted). Samme problem oppstår fremdeles.

Det eneste jeg kan komme på som er problemet er at det er noen feil innstillinger som er satt på. Fant ikke noe om derre i manualen. Er det noen innstillinger på xbox-en som må settes på for at det skal fungere som det skal?

Viss noen vet hva problemet kan være, vil jeg veldig gjerne høre.

- Ina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd samme problem i det siste. Jeg hører at DVD-drevet sliter, før spillet til slutt fryser, og jeg må starte på nytt.

Det har ikke vært sånn før.

MEN, før spilte jeg på en gammel Elite. Den fikk RROD, så mens den er på reperasjon kjøpte jeg en Arcade på Elkjøp, og fikk problemer.

Arcaden klarte heller ikke lese den ripete GH2 disken min, men som Eliten klarte.

Men hvis du har HDD, gjør som audi_a8 sier, og legg det på den. Mulig det funker bedre da..

Lenke til kommentar
du har prøvd å lagt det inn på hdd også, forå sjekke at ikke dvd spilleren er sliten?

det skal ikke være noen innstillinger som skal påvirke dette problemet ditt.

Hvordan legger jeg det inn på hdd? : / Kan ikke så veldig mye om xboen, så er egnentlig ikke helt sikker på hva du mener.

Lenke til kommentar
du har prøvd å lagt det inn på hdd også, forå sjekke at ikke dvd spilleren er sliten?

det skal ikke være noen innstillinger som skal påvirke dette problemet ditt.

Hvordan legger jeg det inn på hdd? : / Kan ikke så veldig mye om xboen, så er egnentlig ikke helt sikker på hva du mener.

For å legge på HDD, trykk "Y" på My Xbox når Fable står i drevet, og velg "install to hard drive".

Du må ha NXE-oppdateringen for å gjøre dette.

Lenke til kommentar

ja, antagelig.

men hvis du har harddisk kan du prøve som sagt å legge det inn på den.

med den siste updaten fra microsoft (fra xbox live ) ble det mulig å legge inn spillene på harddisk. slik at du slipper å høre dvd plata snurre grenseløst og høyt.

eh, har du problemer med andre spill?

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Nope, det er det eneste spillet som ikke fungerer. Har spilt både Soul Calibur 4 og Saints Row 2 uten problemer.

Glemte også å nevne at spillet virker litt "ustabilt" noen ganger er f.eks menyene treige, til å reagere, mens andre ganger er de mye raskere. : /

Edit:

Prøvde å få lastet spillet på HDD. Spiller har ikke fryst etter et par timers spilling ,så rekner med a problemet er løst.

Takk ^^

Endret av Misunne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...