sunh Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Håper noen med erfaring med moderne hardware har svar på spørsmålet mitt! Det står mellom C2D E5200, E7300 og E8400 på CPU-fronten. Jeg lurer da på hvor høyt jeg må på stigen for at CPU ikke skal bli en merkbar flaskehals sammen med Radeon 4850 512 MB. Vil helst unngå å kjøpe ny skjerm, så det blir trolig gaming i 1280x1024, og sikkert med anti-aliasing. E8400 er naturligvis best, men koster da det dobbelte av E5200. Også til slutt RAM til den aktuelle CPU-en. Tjener man noe som helst på å gå opp i hastighet her? Eller er det bare fornuftig om man skal klokke? (jeg går ikke for klokking) På forhånd takk Endret 6. januar 2009 av sunh Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ingen klokking = PC 6400 RAM, du får fortsatt litt overklokkingsrom på RAM av det kalibret. Har du råd så ville jeg ha flesket til med E8400, mye cache liker spill veldig godt. Lenke til kommentar
sunh Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har forsåvidt råd til E8400, men jeg er sparsom det blir vel den da. Hadde vel angret ellers. Fremdeles skeptisk til minnet. CPU har jo FSB på 1066. I gamledager tjente man på å ha minne som jobba på samme hastighet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Om du skal ha 1066 MHz FSB CPU så kjøper du RAM som matcher. Slik er det i disse tider også, funker best med syncet CPU og minnehastighet, du tjener kun på å guffe opp minnet sammen med CPUen og da blir det overklokking eller husmorklokking som gutta på overklokkingsdelen kaller det. Men ja, tror nok du kommer til å angre deg i ettertid ja, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå