torbisen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei. Skal lage et lite program hvor en fil får navnet fra et input, men jeg har rustet helt opp siden DOS og windows 3.1 var på topp. INPUT "NAVN.:",NAVN$ OPEN "C:\"+NAVN$+".TXT" FOR INPUT AS #1 PRINT #1, "DETTE ER EN TEKSTFIL SOM HETER "+NAVN$+".TXT" CLOSE #1 Noe i den duren? Problemet er at det ikke finnes noe filnavn med dette navnet. Jeg er på utkikk hvordan jeg oppretter filen, slik at filen kan bli skrevet til. Kanskje jeg skulle ha satset på Visual Basic i stedet? Windows Vista var ikke så glad i QB45 Tips tas hjertelig imot også i VB. Finnes det freeware VB (gammel versjon?). Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det finnes ikke noe gammel freeware-VB, men derimot en helt ny. Ta en titt her: http://www.microsoft.com/express/vb/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du har tatt feil av INPUT og OUTPUT Input leser inn i programmet, output skriver ut fra programmet. OPEN "C:\" + NAVN$ + ".TXT" FOR OUTPUT AS #1 Lenke til kommentar
torbisen Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 aha Takk. Før jeg tester dette, lager denne kommandoen en ny fil med dette navnet? Eller vil jeg få en tilbakemelding at fil ikke finnes? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg mener den skriver over den gamle filen, eller lager en ny. Skal du legge til, bruker du APPEND. Lenke til kommentar
torbisen Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Flott, det fungerte. Jeg har nå gitt opp QB og satset på VB istede, og det tror jeg ikke var så dumt. Skal lage meg et lite program som forenkler noen av mine arbeidoppgaver. Så da poster jeg et nytt spørsmål nå, på forumet. Takk for hjelpen. Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå