Gå til innhold

Kjøpe kamera til mediabruk - men hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber for en avis som skal begynne med webtv, og har sett ut flere kameraer som er veldig bra.

Har selv Canon HV30, syns det er veldig bra, bortsett fra støyen fra kassetten, så vurderer å velge med minnebrikke på jobben, siden da blir lyden klarere.

Men har også sett på andre kameraer, og må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg ser etter.

Budsjettet ligger på rundt 10.000, så noe rundt der hadde vært greit.

Noen tips? :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jobber for en avis som skal begynne med webtv, og har sett ut flere kameraer som er veldig bra.

Har selv Canon HV30, syns det er veldig bra, bortsett fra støyen fra kassetten, så vurderer å velge med minnebrikke på jobben, siden da blir lyden klarere.

Men har også sett på andre kameraer, og må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg ser etter.

Budsjettet ligger på rundt 10.000, så noe rundt der hadde vært greit.

Noen tips? :]

følg med hos camcorderinfo.com

canon har akkurat sluppet nyheter om modeller som kommer om få uker, blant annet denne

"nesten semi pro" modellen som sikkert kommer til å lande ca i din prisklasse

http://www.camcorderinfo.com/content/Canon...HF200-35816.htm

de kommer også med en noe oppdatert hv40, men hva som er nytt i den europeiske modellen er ikke helt klart. kanskje like lurt å kjøpe en rimelig hv20 eller hv30 og legge mellomlegget i ekstrautstyr som feks en god vidvinkellinse, øreklokker og mikrofon - det vil du absolutt trenge for reportasjebruk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...