Storfjarp Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 God kveld I går kjøpte jeg meg en ny harddisk og proppa den full av musikk og filmer. I stad når jeg skulle slenge meg nedpå sofaen og se "wanted", kom den ikke opp. Jeg har søkt rundt dette og funnet mange forum hvor det er blitt sagt at xbox ikke tåler NTFS, men må ha FAT32-minne. Javell...? Noen måter jeg kan fikse dette på? Harddisken er en Iomega HDD på 500 GB... Plz hjelp ? :O asap Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) formater hdd med fat32. partition magic eller: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm (ps. husk du mister all data ved formatering, men det fins ingen anna løsning) Endret 6. januar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Så hvis jeg har 500 GB harddisk går det ikke? Det står: "You cannot format a volume larger than 32 gigabytes (GB) in size using the FAT32 file system during the Windows XP installation process." Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) i windows xp,vista går det ikke, derfor må du bruke disse programmene. Det går an. les nøye altså: bruk fatformat32 eller parttion magic for å få 1 partisjon på 500gb(465 egentlig da) Endret 6. januar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Ja jeg leste gjennom det, og holder på, men å lage en ny partisjon, var ikke bare bare.. Vet du om jeg skal slette den gamle for så å lage ny? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 du lager en helt ny ja. slett den gamle. Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Okei jeg gjorde det og fikk laga en ny Gjorde som skrevet i nerdens guide, så nå står det at den holder på å formatere. Nå er jeg spent Lenke til kommentar
Croco Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Akkurat gjort det samme selv, kjøpte en helt lik ekstern harddisk til bruk på xboxen:) Men det virker som det er en maximum grense for hvor stor en fil kan være? Går det ann å snike seg rundt det? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det er maks 4gb pr. fil, og det er nok ikke mulig å lure seg rundt. Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Akkurat gjort det samme selv, kjøpte en helt lik ekstern harddisk til bruk på xboxen:)Men det virker som det er en maximum grense for hvor stor en fil kan være? Går det ann å snike seg rundt det? Nå ble jeg glad når jeg fikk se at du klarte det! Kan du skrive til meg akurat hvordan du klarte det og evnt. link til nedlastninger osv ? (Andre kan selfølgelig også hjelpe ) Jeg var nemlig like ved å kaste den ut av vindu. Eller. Jeg skulle gi den til broren min ^^^ Btw kjøpte du den på elkjøp 500 gb for 500 kr ? Lenke til kommentar
Croco Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Gjorde egentlig det som stod i den guiden. Formaterte hele harddisken, med den diskmgt elns greia, så gjorde et eller annet med den når den var ferdig. Så kjørte det programmet som det senere stod beskrevet i den guiden. Vet ikke om den funker på xboxen enda, men burde vel det siden den er i FAT32 ting nå. Og ja, kjøpte den på elkjøp for 500kr:P Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) til Storfjarp: 1.last ned og legg denne på rot ( c: ) http://www.ridgecrop.demon.co.uk/download/fat32format.zip 2. Åpne dosledetekst under tilbehør 3. c: 4. fatformat32 x: (der x er harddisken din, velg rett bokstav) 5. yes Endret 8. januar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
Croco Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hmm, siden det er en grense på 4gb, hva slags program kan jeg bruke til å 'choppe' filmene i to for at de skal passe? Windows movie maker ville ikke åpne .mkv: / Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ikke bruk FAT32, men HFS+ da dette takler filer over 4gb og støttes av xbox. Last ned Macdrive og formater i vei. Lenke til kommentar
Croco Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Fungerer perfekt på xboxen nå med FAT32! Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk for alle svar Skal prøve igjen når jeg kommer hjem "Fungerer perfekt på xboxen nå med FAT32!" Dette skjønte jeg ikke.. Trenger jeg ikke formatere nå ? oO Eller virker det med FAT32 så lenge jeg har den andre muligheten ? Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 til Storfjarp: 1.last ned og legg denne på rot ( c: ) http://www.ridgecrop.demon.co.uk/download/fat32format.zip 2. Åpne dosledetekst under tilbehør 3. c: 4. fatformat32 x: (der x er harddisken din, velg rett bokstav) 5. yes "fatformat32 gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil" Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 du må pakke ut zip fila da...... Lenke til kommentar
Storfjarp Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 du må pakke ut zip fila da...... Mye jeg ikke skjønner av dette, men jeg skal innrømme at SÅPASS skjønner jeg Og helst ikke kom med den nedlatende tonen som om jeg er dum som ikke skjønner denne formateringa, for dette er ikke noe som sier seg selv... Men takk for forslag ^^ Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 håper du har xp, for det er litt annerledes i vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå