DjDarkDragon Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har nettop fått meg Canon Eos 1000D og er på utkjikk etter utstyr. I denne sammenheng leta jeg på canons sider men på canon store så finnes ikke Eos 1000D i listen.Noen som har en link til Canons sider med utstyr til Eos 1000D? Andre gode sider tas også i mot med takk. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hvis det er snakk om småting, slik som ekstra batteri, filter (som man BØR ha på objektivet for å beskytte det) o.l. anbefaler jeg ebay. Ellers har man JapanPhoto som er et rimelig alternativ her i Norge hvis det er utstyr man vil ha tilgjengelig garanti på. Endret 6. januar 2009 av HauksA Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Er egentlig på leting etter det meste av utstyr. Alt fra objektiver til filtre og batteri. Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 1000D kan bruke alle EF og EF-S objekitver og alle Canons (nåværende) blitser. Trenger du mer enn ett batteri? http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...1000D/index.asp Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Noen som kan fortelle meg om det finnes en slik til Eos 1000D? 1000D kan bruke alle EF og EF-S objekitver og alle Canons (nåværende) blitser. Trenger du mer enn ett batteri? http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...1000D/index.asp Skal nok ha ett batterigrep til kamera og da setter jeg like greit i ett til.Like dumt å ha 2 da.hehe. Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Noen som kan fortelle meg om det finnes en slik til Eos 1000D? Tror ikke det finnes trådløs, da må du opp på 450D. RS50-E3 skal virke. Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Jeg kjøpte akkurat fjernkontroll til mitt 40D fra http://www.dealextreme.com/. Fungerte som bare rakkern. Har ikke sjekket om de fungerer på 1000d. Søk f.eks. på 'Canon remote' så finner du en del. De sender lynraskt og gratis. Endret 6. januar 2009 av ThuleAudio Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Okki. Da får jeg skaffe meg en slik da..hehe. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Filter har jeg 0 erfaring på så tips tas mot med takk. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Filter har jeg 0 erfaring på så tips tas mot med takk. Kjøp polariseringsfilter, du trenger ikke uv filter. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei! Hvis du ikke er redd for eBay,så er HK-supplies en seriøs butikk og handle fra dem har masse forskjellig snaks: Filter kjøper du fra HV-star bare ikke kjøp de billigeste burde stå benevnt HMC/DMC på filterene du kjøper. Det jeg kan anbefale deg og begynne med er og kjøpe et bra stativ,blits 430EX/580EX,ekstra batteri LP-E5 og eventuelt et handgrep BG-E5 hvis du synes kamera er litt knotete og holde i. Edit:1000D har ikke mulighet for ir-sender. Endret 6. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Filter har jeg 0 erfaring på så tips tas mot med takk. Kjøp polariseringsfilter, du trenger ikke uv filter. Helt enig. UV er bare tull, i og med at de som er gode nok koster nesten like mye som det objektivet som følger med 1000D i Norge. Dessuten trenger ikke objektivet beskyttelse, for et UV-filter knuser mye hurtigere enn frontelementet, og glass kan som kjent ripe opp glass. Det kan ikke en liten kvist, for eksempel. Frontelementet i moderne optikk tåler forbløffende mye før det blir riper i det. Vil du beskytte objektivet, og samtidig få noe som forbedrer bildekvaliteten og beskytter litt mot dråper fra oven, så skal du kjøpe solblender. DET er sterkt anbefalelsesverdig, ikke et UV-filter. Og det beskytter mye bedre mot slag enn et filter også, som faktisk i verste fall kan ødelegge et objektiv ved et uhell. Et polafilter i bagen er derimot uunnværlig i mine øyne, noe jeg tror alle her kan skrive under på. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Takker for mange bra tips..Skal se meg litt rundt nå og få bestilt inn litt. Er ikke helt komfy med å ta bilder ute om d yrer....Får noia for att kamera ikke skal tåle d..hehe. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Litt yr har aldri noen av mine kameraer hatt vondt av. Lenke til kommentar
snurre1 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Takker for mange bra tips..Skal se meg litt rundt nå og få bestilt inn litt. Er ikke helt komfy med å ta bilder ute om d yrer....Får noia for att kamera ikke skal tåle d..hehe. Har kjøpt meg canon 450D kit. Bestillte noen dippedutter fra ebay 1.jan som ble levert idag. Her er prisene ferdig levert hjem i postkassa: Solblender kr47,- Fjernkontroll (ikke trådløs) kr54,- Flash diffuser for Speedligt 430, kr22,- Screen protector LCD kr22,- Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Greie dingser det, men screenprotector til Canon er bare tøys ifølge meg. Min 20D går på sitt femte år, uten en eneste ripe i displayet. Hvorfor legge noe på da? Men den kostet jo nesten ingenting, så det er ikke så viktig. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg har nettop fått meg Canon Eos 1000D og er på utkjikk etter utstyr.I denne sammenheng leta jeg på canons sider men på canon store så finnes ikke Eos 1000D i listen.Noen som har en link til Canons sider med utstyr til Eos 1000D? Andre gode sider tas også i mot med takk. Ta en titt på http://www.dealextreme.com/, jada det er mye "made in china plastikk" så vær nøye på hva du kjøper og ikke kjøper derfra. Men for eksempel solfiltere og fjernutløsere for alle mulige kameraer og linser finner du der til "noen få dollar" og porto er gratis så ikke noe problem å dele opp i flere fosendelser for å slippe norsk mva og tollgebyr. De har også batterigrep som faktisk ser ut til å være av veldig god kvalitet, nærmest tilsvarende originalen fra Canon men til en veldig mye lavere pris. Men styr for all del unna filtere og annet som kan tenkes å påvirke billedkvaliteten, sannsynligheten er stor for at det du får er "kina kopier" selv om du tror du kjøper f.eks rimelige Hoya filtere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå