Justice123 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hey er en fyr på 17 år som trenger tips til å bli sterkere og komme opp i vekt. Er 184 cm høy, men veier bare 68 kg. Uansett hva jeg spiser blir jeg ikke tyngre. Målet er uansett 73 kg, skal blir sterk;) Noen tips til hva jeg burde spise og hvor ofte? Evt en sykdom dette kan være? Spiser mye sunt, og variert. Trenger tips og hjelp, settes meget stor pris på: På forhånd takk! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvis du kan prøve å skrive opp så nøyaktig som mulig hva du spiser i løpet av en dag, så kan sikkert noen diagnosere problemet. husk å ikke overdrive Lenke til kommentar
DMN Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 De aller fleste som mener de spiser alt mulig, men ikke går opp i vekt, spiser sjeldent nok. Men dog, det finnes jo noen tilfeller hvor det er sykdom, eksen min måtte faktisk operere pga dårlig fiber opptak elns.. Men som Databamse sier, gi oss en liste over hva og hvor mye du kan spise på en tilfeldig dag, så skal du nok få hjelp. Legg gjerne til hvor aktiv du er. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 du spiser 99,9% sikkert ikke nok... Lenke til kommentar
Justice123 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Takker for svar. Jeg spiser: Ikke frokost til hverdager det er jeg for trøtt til! Spiser 11.00 3-4 brødskiver og et eple+2 mandariner 15.00 spiser jeg 2 brødskiver 18.30 spiser jeg middag, ofte kjøtt eller ris eller potet, sjelden fisk 22:45 tran og sanasol + 2 brødskiver Lenke til kommentar
Robols Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Du spiser nok for lite ja. Skal du opp i vekt må du ligge i kalorioverskudd. Altså innta fler kalorier enn du forbrenner. Så det kan være en idè å finne ut hvor mye kalorier du får i deg, og hvor mange du forbrenner hver dag Endret 7. januar 2009 av Jompa. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 frokost må inn. å si du er for trøtt er en dårlig unnskyldning. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Begynn med gainer, bruker du det kan du få i deg ca. 1500 ekstra kalorier hver dag. Lenke til kommentar
Justice123 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Begynn med gainer, bruker du det kan du få i deg ca. 1500 ekstra kalorier hver dag. Takker for alle svar sålangt! Gainer hva er det? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Gainer er en blanding av karbohydrater og proteiner, som du skal skal blande vann/melk (anbefaler melk, for smak og kcal sin skyld) så skal du bare drikke den. Som en milkshake. Lenke til kommentar
Justice123 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Gainer er en blanding av karbohydrater og proteiner, som du skal skal blande vann/melk (anbefaler melk, for smak og kcal sin skyld) så skal du bare drikke den. Som en milkshake. Og det koster? Får kjøpt? Er lovlig,har bivirkninger? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kan anbefale denne fra Tech Nutrition. Den heter Pro-45 Balance og koster 398,- for 4KG på tilbud. Vurderer faktisk å kjøpe selv, men tror ikke jeg gjør, pga jeg liker å blande gainerne mine selv. Ingen bivirkninger, er lovlig. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 gainer er positivt på mange måter. det ene er at det går utrolig fort å blande seg en shake hvor man får alt man trenger i ett, karbohydrater, protein og fett. hvis man har karbohydrater, protein og fett separat, så tar det faktisk tid å blande disse greiene hvis man tar det 4-5 ganger daglig, det er 15 forskjellige ting du må blande/drikke, det går greit, men i lengden så blir det en litt parasittisk irriterende uvane. men på den andre siden så har jeg funnet ut at gainer er dyrere enn hvis man kjøper det separat, iallefall i min plan hvor jeg handler på pf. mulig jeg tar feil for jeg vet ikke hvor mye omega 3-6-9 koster separat, det er tilsatt i gaineren fra pf. men ting tyder på at å kjøpe separat er billigere. men husk at en bøtte går fort bort, det er mange gram i en shake i forhold til en vanlig proteinshake. sørg for å ha et optimalt matinntak før du går til innkjøp av gainer, ellers er det masse penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 En enkel metode som vil hjelpe sammen med en gainer er 3ss olivenolje på en dag. For eks 1ss til et måltid. Da er du oppe i 300kcal ekstra pr dag. Ser ikke ut som du får i deg mye fett uansett, mest karbohydrater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå