puuuz Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Lurer på om noen kan hjelpe meg med ett aldri så lite problem. Har fått hjelp til å finne kabler som passer til pcn og tvn min, alt funker fint, bortsett fra at jeg ikke får farger på tvn.. Bilder, filmer ol er bare i sort/hvit? Noen genier her inne som på en enkel måte kan forklare meg hva jeg må gjøre for å få farger på tv også? Endret 6. januar 2009 av puuuz Lenke til kommentar
Uhei Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 må vel skifte formaten på pc utgangen til Pal-b (europeisk skjerm format). det gjør du med å gå inn på skjerminstillinger og på settings så på advanced. om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det ville hjelpe med litt opplysninger om hvilken type kabel og plugger du bruker. Problemet kan være at man kobler en S-Video utgang til en TV som ikke har S-Video inngang. Lenke til kommentar
puuuz Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Det ville hjelpe med litt opplysninger om hvilken type kabel og plugger du bruker.Problemet kan være at man kobler en S-Video utgang til en TV som ikke har S-Video inngang. ikke det at jeg har så peiling på noe da jeg fikk hjelp på butikken. men på esken står det så fint: Aurora DVS audio/video cable kit vet ikke om det var til noe hjelp, men er iallefall det eneste som står.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det sier ikke meg noe. Kjenner du igjen noen av kontaktene på denne siden? http://www.michaeldvd.com.au/Articles/Vide...oConnectors.asp Lenke til kommentar
puuuz Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Det sier ikke meg noe.Kjenner du igjen noen av kontaktene på denne siden? http://www.michaeldvd.com.au/Articles/Vide...oConnectors.asp Ok=) Hmm bak på tven min så er det to inganger for scartkontakter, i den pakken med ledninger så var det med en scart som jeg skulle plugge to ledninger i + den runde s video kontakten i eller hva den heter.. Sorry men har virkelig null peiling.. iallefall den andre runde skontakt greia skulle i pcen, å det er den.. Vet ikke om du skjønte noe mere av det nå? Prøver å legge ved to bilder. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Problemet her er at du bruker en svideokabel for overføring av bilde, men tv'n din støtter ikke svideo. Spiller ingenrolle om du kobler den til et scartadapter først heller. TV'n skjønner ikke at farge og sort/hvit sendes hver for seg. Ser at du har 2 scartkontakter på tv'n. har du forsøkt begge? på noen tv'er så støttes svideo kun på ett av inntakene. Dersom dette ikke skulle fungere må du prøve med en komposittkabel (som er den ledige kontakten på scartadapteret ditt) istede. Dersom maskina di ikke har kompositt ut så kan du kjøpe en overgang fra svideo til kompositt. Lenke til kommentar
puuuz Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Problemet her er at du bruker en svideokabel for overføring av bilde, men tv'n din støtter ikke svideo. Spiller ingenrolle om du kobler den til et scartadapter først heller. TV'n skjønner ikke at farge og sort/hvit sendes hver for seg. Ser at du har 2 scartkontakter på tv'n. har du forsøkt begge? på noen tv'er så støttes svideo kun på ett av inntakene. Dersom dette ikke skulle fungere må du prøve med en komposittkabel (som er den ledige kontakten på scartadapteret ditt) istede. Dersom maskina di ikke har kompositt ut så kan du kjøpe en overgang fra svideo til kompositt. Ska prøv det du nevnte her, men den nederste scartn står den s på, den funke på begge inntakene, men blir bare sort/hvitt.. Endret 7. januar 2009 av puuuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå