Christoffero89 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Har en diskusjon med noen så trenger råd. Kammarat har playstation 3 og viasat hd tuner. han mener det blir mye bedre bilde med fullhd tv en hdklar tv. snakk om 37" Hva er korrekt? Endret 6. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Han tar feil men det kommer selvsagt på kvalitet på selve skjermen. Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har en diskusjon med noen så trenger råd. Kammarat har playstation 3 og viasat hd tuner. han mener det blir mye bedre bilde med fullhd tv en hdklar tv. Hva er korrekt? Ja, enkelt å greit. En HD klar tv har som regel 720P, mens en full HD har 1080P. Kan sammenligne litt med den pc skjerm med 800×600 og 1024×768 oppløsning. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 kunne du utdype litt mer? kammeraten sier at den har mye flere punkter som igjen gir mye bedre bilde. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 http://www.google.is/search?q=HD+ready+vs+...lient=firefox-a Finner masse informasjon via Google ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) En HD-ready skjerm har miniumum 1024x768 piksler som kan vise høydefinisjonsbilder (HD) fra HDTV eller HD-DVD-film med 720p-og 1080i-oppløsning. HDTV-signalene fra Canal Digital og andre, blir sendt med 720p eller 1080i. En full HD-skjerm har 1920x1080 piksler for å vise HD-signaler med aller høyeste oppløsning - 1080p. Det er bare HD-DVD-film (HD DVD og Blu-Ray) som bruker denne høye oppløsningen. Tallet 1080 forteller hvor mange linjer bildet er bygd opp av. p-en eller i-en bak tallet forteller om TV-bildet blir tegnet progressivt eller interlaced (linjeflettet). Progressivt betyr at alle linjene i bildet blir tegnet i en eneste sveip (linje 1, 2, 3 osv) mange ganger i sekundet. Interlaced betyr at annenhver linje blir tegnet i hver sveip (først linje 1, 3, 5 osv., så linje 2, 4, 6 osv). TV-bransjen bruker oppløsning som sitt fremste salgsargument. I virkeligheten er andre forhold (kontrast, svartnivå m.m.) viktigere for bildeopplevelsen. Håper dette hjalp litt Endret 6. januar 2009 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Støtter Iskall her. Hjelper ikke med 1080P vis kontrast og lysstyrke er dårlig. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du må nok opp i størrelse på tv om du skal merke noe forskjell... Mange blindtester på youtube tror jeg Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 konklusjonen er at en god hdklar tv er bedre en en billig fullhd? men går man opp i pris så blir fullhd best? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg vil til ps3 anbefale en full-hd, og man trenger ikke nødvendigvis betale så veldig mye mer for en like god tv. Hvorfor ikke gå opp til 40" tommer størrelse? Prismessig er det ikke store forskjeller. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 konklusjonen er at en god hdklar tv er bedre en en billig fullhd? men går man opp i pris så blir fullhd best? Nææ ikke nødvendigvis men dette er en smaksak, jeg retunerte min Panasonic 46 PZ80 full hd mot 50 LG PG6000 og syntes den er klart bedre på alt også hd matriale og dette grunner i en veldig god bildeprosessor/ panel. Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) På alle di billige tv`ene er det spart på noe. Som regel går dette utover kontrast og lys nivå. Er ikke sikker men tror en god HD klar tv kan nok virke bedre en en billig full HD. TV opplevelsen blir ihvertfall bedre med en bra tv. Endret 6. januar 2009 av Firstc Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det siste året har det derfor kommet en rekke skjermer på markedet som er såkalt Full-HD. Dette er skjermer som har en oppløsning på 1920 x 1080 pixler. Spesielt har det kommet mange 40" og 46" LCD skjermer med denne oppløsningen. Full-HD oppløsning er tilgjengelig fra Satelitt, Kabel-TV og de nye diskformatene HD DVD og Blu-Ray.I praksis viser det seg at de er veldig vanskelig å se forskjell på HD-ready og såkalte Full-HD flatskjermer med normal sitteavstand. Andre parametre er langt viktigere for bildekvaliteten enn selve oppløsningen. http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er ikke sikker men tror en god HD klar tv kan nok virke bedre en en billig full HD. TV Det kan stemme, en HD klar tv i en litt høyere prisklasse med bedre kontrast, svartnivå m.m er bedre enn en full hd tv med dårligere kontrast og svartnivå. Det er avgjørende også om du velger LCD eller Plasma. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Selv ha rjeg bestilt panasonic th37px80 men har seg slik en jeg kjenenr skal ha seg tv og han er ikke spilltypen. ser mer tv og filmer på playstation. mye å spare på med hdklar tv mener jeg Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvis du stiller deg rett foran tv-en å går bakover så vil du se at bildet samler seg ganske fort. Det er gjort en rekke blindtester og de fleste kommer ut på samme måte. Folk ser ikke forskjell på hd ready og full hd ved vanlig sitteavstand. Sortnivå, fargegjengivelse og ikke minst tv-ens evne til å vise bevegelse uten slep er langt viktigere enn oppløsningen. En PX80 viser langt bedre hd bilder enn en full hd tv i samme prisklasse. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg vil si vennen din tar feil om han sier det er mye bedre. Stor respekt til de mennesker som i det hele tatt klarer å se forskjell, selv på en 42". Om man tar en 32" TV, klarer jeg å se forskjell på HD på og HD skrudd av. Om man overskrider 50", kanskje oppover mot 70", tror jeg nok kanskje full HD kan komme til nytte. Men på en 37"? Tvilsomt. Her tenker jeg vi snakker stor Placebo-effekt. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Interessant test som er verd å få med seg ved valg av TV: Plasma er best, men... Ser ikke forskjell på HD-klar og full HD http://teknofil.no/wip4/plasma_best_ser_fo...d.epl?id=19611# Endret 6. januar 2009 av TBJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Interessant test som er verd å få med seg ved valg av TV: Plasma er best, men... Ser ikke forskjell på HD-klar og full HD http://teknofil.no/wip4/plasma_best_ser_fo...d.epl?id=19611# Testen skulle brukt 2 tver fra samme produsent,en får si hva en vil men en Pioner er bedre enn alt annet,så det er ikke rart at de fleste gikk for den, hadde de valgt 2 skjermer fra en og samme produsent med samme innstillinger hadde en iallefall vært sikker på det utfallet som måtte komme . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå