Ogrheimen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei Jeg lurer egentlig på hvor mye penger som går med på en road trip i usa pr. måned, hvis man har tenkt å leve litt sparsommelig? Det er da selvfølgelig ikke noe fasitsvar på dette, men hvor mye brukte du pr. måned på overnattinger, mat, bensinutgifter, leie/kjøp av bil, etc? Høres rundt 30.000 per måned greit ut? Har du noen gode tips til å spare på utgiftene, så kom med dem. Endret 6. januar 2009 av Ogrheimen Lenke til kommentar
soltor Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Var for noen år siden (2002) på roadtrip i USA i 11 stater pluss oppom Canada. Hadde utgangspunkt i Los Angeles og var på tur i 24 dager. Fant etterhvert ut at det går litt penger uansett hva en gjør. Alt der borte koster penger. De skal ha inngangspenger på alle severdigheter. Og så er det jo moro å gjøre noe spesielt når en først er på en slik tur. Vi tok f.eks. tur med helikopter over Grand Canyon. Turen varte ca 50 minutter og kostet den gang omtrent 1400 kr. Verdt hver enda krone. Avstandene er store, så det går en del til bensin, selv om den ikke er så dyr som her. Når eg kom hjem fant eg ut at eg hadde brukt ca 43000, men det var inkludert flyreise (11500), leigebil (ca 4000), mat, overnatting og lommepenger. Da hadde vi ikke spart på noen ting, gjorde det vi hadde lyst til og koste oss veldig. Men som tips... Det vi fant ut etterhvert, var å planlegge overnatting en dag eller to i forveien. Vi fant en kjede som kaller seg "Motel 6", som vi brukte en god del. De har helt greie rom, ligger som regel veldig sentralt, og kostet ikke så mye som hotell. Det var vanskelig å få rom hvis en bare dukket opp utpå ettermiddagen og ville ha rom, men når vi ringte en dag eller to i forveien gikk det alltid bra. Dette var midt på sommeren, og høysesong. Fikk bl.a. ligge veldig billig i Hollywood i flere netter, rett ved Walk of Fame (stjernene på fortauet, med navnet til kjendiser i). Det er hvertfall et tips som kanskje er verdt å følge. Lenke til kommentar
master air Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Søster var på roadtrip i fjor, hun regnet ut at hun brukte under 500 kr dagen. Men det er verdt å nevne at hun og de hun reiste med bodde gratis så og si over alt. Dette gjorde turen betydelig billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå