Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp med å åpne porter.

Anbefalte innlegg

Heisann! Det finnes sikkert 1000 forskjellige tråder om dette emnet men jeg finner stadig ikke ut av dette her.

Jeg bruker Utorrent til å laste ned med. Dette har funkert helt fint hele tiden, helt til jeg flyttet til Bergen og fikk BKK som nettleverandør. Fikk ett trådløst modem av typen AT-iMG634WB fra BKK. Koblet dette opp og plutselig nektet Utorrent å laste ned med noe større hastighet enn rundt 20kbs. og den kjaser om at porten ikke er åpen lenger. Etter å ha forhørt meg litt rundt fikk jeg vite av en på BKK at jeg måtte sette opp en router etter modemet for å åpne porter, og da måtte jeg benytte meg av DMZ. Jeg gjorde som mannen sa og skrev inn alle verdiene jeg fikk opplyst av BKK inn i routeren. MEN... det vil stadig ikke funke uansett hva jeg gjør og porten er stadig like forbannet stengt. Routeren min er av typen Netgear WGT624v3. Er det noen der ute som har vært borti lignende og som eventuelt kunne være så elskverdig å ta seg brydderiet å forklart med steg for steg hvordan jeg løser dette? :)Jeg er ganske fersk i dette her så snakk "norsk" hehe :)

Endret av Jekyll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har alt prøvd det også, men var ikke noen videre suksess det heller desverre.

Har du satt statisk IP?

jepp. fikk opplyst en Statisk IP adresse som skulle virke sånn at jeg da kunne åpne alle porter som jeg selv ville, så sant jeg brukte en router etter modemet. Men selv om jeg setter alle disse verdiene og deretter åpner porter både på routeren og selvsagt i utorrent vil det ikke virke. Har gjort slik det står beskrevet her :

http://www.smartehjem.no/bredband/teknisk.htm#faq2

Lenke til kommentar
Mulig dumt spm men du er tilkoblet riktig ruter, altså din egen ikke bkk sin?

Ja altså hvis jeg skjønner deg rett nå så er maskinen min tilkoblet Netgear routeren som igjen er tilkoblet modemet. Så ja det skal være riktig det med mindre jeg har gjort noe veldig feil nå da?

Lenke til kommentar

Ja altså hvis jeg skjønner deg rett nå så er maskinen min tilkoblet Netgear routeren som igjen er tilkoblet modemet. Så ja det skal være riktig det med mindre jeg har gjort noe veldig feil nå da?

Ok, Har du forøkt å endre utorrent sin port, noen routere er satt opp med standard porter for enkelte aplikasjoner dette har jeg selv opplevd og da funker det ikke. Du må da først endre port på utorrent og så gå inn på routeren og åpne den der.

Endret av Mas99
Lenke til kommentar

Ok, Har du forøkt å endre utorrent sin port, noen routere er satt opp med standard porter for enkelte aplikasjoner dette har jeg selv opplevd og da funker det ikke. Du må da først endre port på utorrent og så gå inn på routeren og åpne den der.

har prøvd å åpne noen porter ja, hørte fra en at området fra 49152 - 65534 var bra men ikke aner jeg. Uansett innpå setupen til Routeren på portForwarding er det en slags liste med noe som de kaller for service name, og der er følgende oppført : AIM, age-of-empire, FTP, HTTP, ICUII, IP_phone, NetMeeting, News, PPTP, Quake II/III, Real-Audio og Telnet. Mange av disse er jo helt ulogiske å tenke på men bare listet dem opp. Er dette noe du tenkte på nå?

Lenke til kommentar

Ja det var det jeg tenkte på, når du skal sette omeråde så bruk den porten som stå i utorrent hele veien feks fra 49152 til 49152 mulig det hjelper. Jeg er ikke så godt kjent med den routeren din.

Du kan jo for morro skyld koble deg til bkk modemet og sette statisk ip lik den som bkk sier at alle porter er åpne. Fungerer det ikke da så bør du ta en prat med dem.

Lenke til kommentar

ok takk skal gjøre nytt forsøk i morra, men er ikke helt sikker på hva du mener når du sier koble til bkk sitt modem, for det er på en eller annen måte låst sånn at jeg ikke kommer innpå den. Men skal prøve det andre en gang til. Takker og bukker for svar så langt :)

Lenke til kommentar
Hvilken type bredbånd har du hastighet? og hva får du opp

I følge bestillingsbekreftelsen min skal jeg ha ADSL2+ 20000/1000

Og jeg laster opp med kanskje 80kb/s, ned ligger det på 1.3mb/s Burde vel kanskje vært noe bedre det også for den gamle linja mi var på 8000 ned (og opp husker jeg ikke)og med den lå jeg på ca 1000 ned så det burde vel gått raskere med denne linja antar jeg. Men uTorrent sier at porten er åpen og jeg har fått grønn sirkel med hake inni da så det ser ut som det virker i allefall.

Lenke til kommentar
Hvilken type bredbånd har du hastighet? og hva får du opp

I følge bestillingsbekreftelsen min skal jeg ha ADSL2+ 20000/1000

Og jeg laster opp med kanskje 80kb/s, ned ligger det på 1.3mb/s Burde vel kanskje vært noe bedre det også for den gamle linja mi var på 8000 ned (og opp husker jeg ikke)og med den lå jeg på ca 1000 ned så det burde vel gått raskere med denne linja antar jeg. Men uTorrent sier at porten er åpen og jeg har fått grønn sirkel med hake inni da så det ser ut som det virker i allefall.

Hatigheten avhenger av avstand fra sentralen, har du målt hastigheten med eks. www.speedtest.net. det er ikke sikkert at du får mer enn 15000/700

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...