fjeddiu Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) På et horisontalt underlag står det to flaggstenger ved siden av hverandre. Den ene stangen er 20m høy, og den andre er 10m høy. Vi blinder hver flaggsnor til foten av den andre flagstangen slik at begge snorene blir stramme. Hvor høyt oppe krysser snorene hverandre? Fant ut av den nå, veldig vansklig! Endret 6. januar 2009 av fjeddiu Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvor kommer falggstonga inn? Med mindre det er en leif? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Altså, binder du snorene fra bunn til bunn eller fra toppen på den ene og så ned til bunn på den andre? Hvis sistnevnte er det viktig å vite hvor langt det er mellom de to flaggstengene. Hvis du surrer snorene rundt bunn på de enkelte stengene blir de jo på bakkeplan Endret 6. januar 2009 av abrj Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Altså, binner du snorene fra bunn til bunn eller fra toppen på den ene og så ned til bunn på den andre? Hvis sistnevnte er det viktig å vite hvor langt det er mellom de to flaggstengene. Hvis du surrer snorene rundt bunn på de enkelte stengene blir de jo på bakkeplan De møtes like høyt uansett hvor lang avstand det er mellom stengene. Hvis du tegner det opp, vil se se slik ut: |\ | \ 20m | \ / | 10m | X | | / \ | | / \| Endret 6. januar 2009 av fjeddiu Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) 20/3 m=6,67 m Endret 6. januar 2009 av EB_Veyron Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jo takk, mulig jeg løste den på en unødvendig vanskelig måte men. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (20*10)/(20+10) ? Har sett oppgaven før, men husker søren ikke hvordan den løses. Ikke gidder jeg å sette meg ned med geometrimongofaenskap heller. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 omgomg, i dag løste jeg den med vektorregning. Fra før av har romkameraten min løst den trigonometrisk. Daniel Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 kan noen si hvordan man regner det ut i laymans terms? Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 kan noen si hvordan man regner det ut i laymans terms? Sett deg ned! Tegn oppgaven! Ta fram linja og penn! TEGN OPPGAVEN!!! Og tegn mønsteret oppover!!! Og tell hvor mange topper du for! Du for 3!!!! Du deler på 20!!!! og du har den nederste!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 kan noen si hvordan man regner det ut i laymans terms? Sett deg ned! Tegn oppgaven! Ta fram linja og penn! TEGN OPPGAVEN!!! Og tegn mønsteret oppover!!! Og tell hvor mange topper du for! Du for 3!!!! Du deler på 20!!!! og du har den nederste!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg gjentar, kan noen fortelle meg hvordan man -regner- ut høyden? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Sett opp ligning for funksjonene av linjene for trådene og sett de lik hverandre. Du får: 20-(20/x)=10/x x er her avstanden mellom flaggstengene. X settes så inn i en av ligningene og du får en y verdi som er lik høyden der den krysser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå