factical Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har rare startptoblemer med min Polo. Den starter enkelt når motoren er kald, for da vil den gløde. Men hvis motoren er varm etter jeg nettopp har stoppet den vil ikke motoren gløde. Dermed blir den veldig tung å starte. Jeg kan tenke meg at det da må være en slags temp. måler i motoren som legger ut gløding dersom motoren er "varm nok". Skal det være nødvening å gløde en dieselmotor dersom den er varm? Noen som har noen innvendinger om hva de kan være? F. eks. Releê i tenningslåsen, eller temp. sensor osv? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Først og fremst kan det være greit med litt info om hvor langt den er kjørt, service-historikk... Men generelt så har glødeplugger en begrenset levetid. Mao, er den kjørt langt, så kan de være slitt, og derved gir de ikke 100% gløding. Nok til at det virker normalt når du kaldstarter, men for lite til å gi lett start ved lunk. Selvsagt kan det være "en haug" med andre ting, og div sensorer kan gi feil. Anbefaler deg en tur til et diesel-elektrisk verksted. De bør kunne gi deg et overslag på hva som bør fikses, og prisen på det. Min erfaring er at et uavhengig diesel-elektrisk verksted er vel så "oppegående", og langt rimeligere enn merkeverksted. Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg har vært borti dette problemet før (Mekaniker VW/Audi), men klarer ikke komme på hva det var, eller kan være! Har du tatt kontakt med et lokalt merke-verksted? Jeg tror at dette er et "standard"-problem, så det kan hende du får noen nyttige tips på en forhandler! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Har en 96 mod Vento med 1.9 TDK motor. Hos meg var det startsperren inni dieselpumpen som ikke fungerte. Akkurat samme symptomer som deg. Umulig å starte varm motor. Måtte vente minst en time for å få start. Fjern startsperren fra dieselpumpen du! (OG håp på at ingen tyver finner oppdager det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå