hansraaket Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Det er ikke jeg som er sær, det er naturfaglæreren. Men jeg må vite det, så hvis dere av en eller annen merkelig grunn skulle vite tettheten til sirup og fyrstikk, så er det fint om dere sier ifra! Endret 6. januar 2009 av hansraaket Lenke til kommentar
pululf Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Fyrstikken består jo av to forskjellige deler. Lenke til kommentar
hansraaket Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Fyrstikken består jo av to forskjellige deler. Ja, men jeg bruker massetettheten til tre. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det kan du jo lett måle selv ved å dele vekten i gram på volumet i cm^3. For sirup kan dut bare lese av vekt og volum på etiketten. Fyrstikker er nok litt verre siden det er vanskeligere å måle vekt og volum med f.eks. litermål og brevvekt, men du kan kanskje teipe sammen en bunke for å gjøre det lettere å måle. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du kan jo regne ut fyrstikkens volum ved å måle lengde og bredde med en skyvelære. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 For å måle fyrstikkers volum kan du kan bruke et målebeger med vann og noe til å holde dem helt under vann med. Vannet vil stige fyrstikkenes volum. Bruk et så lite beger som mulig i forhold til volumet av fyrstikkene, samtidig som alle fyrstikkene er under vann, for da blir det lettere å avlese et nøyaktig resultat. Går du på ungdomsskolen blir læreren din garantert fornøyd med innsatsen og den gode ideen din. For å finne vekten, måler du det samme antall fyrstikker med brevvekt e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå