Kristoffer-G Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hei. Eg har lurt på og på få en offshore jobb, eg er 15 år og går i 10. klasse på ungdomsskulen. Har eit snitt på omtrent 4,6. Men eg veit ikkje ka som er best og velge på vidergåande for og få en bra offshore jobb. F.eks. ka for ein linje burde eg gå for og ha størst mulighet for å jobbe offshore? Har sett det er mulig og ta TIP (Teknikk og Indistruel Produksjon) for og så gå brønnteknikk og så 2 år som lærling og så komme i fast jobb. men har hørt at opptakskravene for og komme inn på brønnteknikk er veldig høye. Så er det noen som har noen tips? - Kristoffer Endret 13. januar 2009 av Kristoffer-G Lenke til kommentar
Kristoffer-G Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ingen med noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har ikke så mye peiling, men har hørt at du skal kunne gå Kjemi og prosess. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tipset gir du jo selv i posten din. Jobb med skole, få kontroll over karakterene dine og bli kvalifisert for å komme inn på brønnteknikk. Lenke til kommentar
Kristoffer-G Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Er det noen som veit omtrent kor høgt snittet ditt må være for og komme inn på brønnteknikk? Snittet varierer selfølgelig på kor mange som søker, men er det noen som veit det sånn omtrent? Og er det mulig og komme inn på brønnnteknikk etter og ha gått elektro? - kristoffer Endret 13. januar 2009 av Kristoffer-G Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det hjelper ikke å velge et fag du ikke trives med for å havne offshore. Du må selv velge en rettning du synes er interessant og dermed se hvilke muligheter som er åpne. Velger du en linje du ikke liker så går snittet fort fra 4.6 til 2.6 Lenke til kommentar
Kristoffer-G Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Liker og ta i et tak, enten elektrisk eller noe teknisk. Så tror heller karakterene går opp. Har hørt at snitter på brønntenikk pleier og variere fra 4-5, men det hørte eg fra en som gikk der for 7 år sida. Noen som veit sånn omtrent kva den ligger på nå for tiden? Endret 13. januar 2009 av Kristoffer-G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå