nabbskall Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hørte en kar nevne noe om at de 2 taktsmotorene på moped som forurenser verst (som ikke tilfredsstiller euro3 eller 4?) skulle fases ut til fordel for 4-takt? Kommer dette til å skje i nærmeste fremtid? Eller er det sånn at salg av visse mopedtyper som forurenser verst ikke kommer til å bli solgt her i landet? Eller er jeg helt ute og kjører her? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 wooot???? dette har jeg aldri hørt noe om???? kontakt en forhandler, eller statens vegvesen... der er det alltid noen som kan svare... Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det som er greien her er at båtmotorer som var totakt har blitt forbudt å selge nye her i landet fra forhandler. enkelte 2 taktere med direkteinsprøytnings osv er lov. 4 taktere har tatt over for de "vanlige" 2 takterene grunnet at de ikke greide miljøkravene .. Har aldri hørt at dette skulle komme på moped, men hva vet vel vi ? vi bor jo i Norge ! Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Tenker meg de fjerner 2taktere snart, men jeg blir irritert om de gjør det før jeg er ferdig med lett mc tiden! Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men de skal bare "fases" ut? De skilter ikke av sykler som er 2-taktere? Da syns jeg det begynner å bli ganske ille ihvertfall.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Syns det er drøyt nok å fase ut 50cc 2taktere i det lille landet Norge.. Hva med Peugeot purejet som forurenser så lite og bruker 2,5dl på mila da? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Dette er helt greit. Husk at det ikke automatisk gir ett forbud mot 2taktsmotorer, det bare kutter ut lite effektive 2taktsmotorer. Klimakrav fører til mer effektive motorer, og effektive motorer slår positivt ut både med tanke på forbruk/klima og effekt. Regner med at endel av dere som ikke liker dette er av de som gjerne vil trimme osv. Husk at en effektiv 2taksmotor er ett BEDRE utgangspunkt for slikt. Vibetoon: se på biler, strengere utslippskrav har ikke tilbakevirkende kraft som utgjør noe i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå