Gå til innhold

Vifteproblem på Acer aspire 7730g

Necm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte denne pcen for et par måneder siden og har vært storfornøyd med den. Den fungerer helt perfekt, men jeg har lenge lurt på hvorfor vifta virker litt rar. Måten den er rar på er at den skrur seg "av og på". Altså at den jobber intenst i 2 sekunder for deretter å nesten gå helt av til å jobbe intenst igjen 2 sekunder senere. Dette skjer selvfølgelig kun når pcen arbeider med noe som krever litt CPU. Blant annet når jeg spiller spill på den. Og ofte fungerer den helt normalt selv når jeg gjør akkurat det samme. Ser ikke noe logikk i hvorfor den virker så rar noen ganger og hvorfor den ellers fungerer helt normalt når akkurat samme prosesser blir brukt?

Noen som kan noe om dette? Hvordan man eventuelt fikser det uten å sende den til reprasjon? Frister lite å sende fra seg pcen når man er i førstegangstjenesten og bokstaveligtalt kjeder seg i hjel uten pc.

Jeg har et nVidia GeForce 9600M GT 512MB DDR3 grafikkort om det hjelper. Her er også en link til pcen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354154

(Beklager om dette blir publisert på feil seksjon, men jeg er ny og var litt usikker på hvor jeg skulle publisere emnet).

Endret av Necm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg så på et annet innlegg at du kunne prøve å kjøpe trykkluft og blåse ut støv fra PC. Det er ikke så mye som skal til før man merker det. Jeg skal kjøpe meg bærbar nå og har kikket en del rundt.

Men det er ikke sikkert det hjleper, men verdt et forsøk.... slå av PC først...

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...