Gå til innhold

Hvor i bios kan jeg slå av 3 pin til CPU vifte jeg tar fra

Arve28

Anbefalte innlegg

Hvor i bios kan jeg slå av 3 pin til CPU vifte jeg tar fra Abit kr7a-raid hovedkortet?

Satt på en 60til80 adopter og kjøreer nå med 5,25 4 pins strøm som er til HDer.

Men maskinen starter og slår seg av med en gang når ikke denne 3 pins kontakten står i hovedkortet.

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor i bios denne skal skrus av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mitt hk vil det ikke starte hvis bios ikke tror de er liv i cpu vifte, dette kan man disable inne i bios . hvis du ikke kommer inn, har du en mulighet for og koble deg på bare for og disable denne funksjon i bios. låne en vifte eller no?

Etter og ha lest din post en gang til er dette over ikke no svar egentlig. nei vet ikke hvor på ditt hk.

Lenke til kommentar
Jeg tror kansje at hvis du tar å setter en jumper mellom turtallstelleren (det var mange L i det ordet) og minusen så skulle det gå.

Ikke skyld på meg hvis det blir ødelagt! :wink:

det må du ikke gjøre da svir du av cpu, nei du må kjøpe en greie som du kobler på som lager pulser som tilsvarfer 42000 rpm elns

denne greien kan mekkes selv også

ellers er det en innstilling i bios som heter halt on all problems elns endre denne til halt on none, kan kanskje fungere. er et valg til sm ligner tror jeg du må bare lete

Lenke til kommentar

Defaulten på de fleste Abit kort som jeg har tukla med opp gjennom åra har hatt "halt on CPU-fan fail=disabled" derfor vil du muligens løse problemet med å resete bios til default med CMOS-jumperen.

Eventuelt ta å koble ei kabinettvifte der i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...