Svish Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Bare lurte på om noen har en måte å gjøre dette på, som funker, som de kan anbefale. Skulle hatt det slik at programmet mitt legger seg helt nede til høyre når det starter opp, altså på hovedskjermen, rett over klokka og systray. Prøvde å sette Location ved hjelp av å bruke screenbounds og trekke fra høyden og bredden, men da syntes bare 1/4 av vinduet, da de andre 3/4 var utenfor skjermen både nede og på siden. Noe jeg ikke fattet helt. Så da lurte jeg på om det kanskje var noe muffins med disse screen bounds sakene. Noen som har peil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Du har prøvd med Screen.PrimaryScreen.WorkingArea? Hvis ikke prøv denne koden (utestet, og fra husken): this.Location = new Point(Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width - this.Width, Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Height - this.Height); Endret 6. januar 2009 av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
Svish Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 mener å huske det var noe sånt jeg prøvde ja. men kan prøve en gang til når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du har prøvd med Screen.PrimaryScreen.WorkingArea?Hvis ikke prøv denne koden (utestet, og fra husken): this.Location = new Point(Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width - this.Width, Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Height - this.Height); Den koden fungerer dårlig hvis startmenyen ikke befinner seg nederst... Fungerendes kode som tar hensyn til startmenyen: (VB.NET, konverter den til C# selv ) Public Shared Sub SetLoc(ByVal FName As System.Windows.Forms.Form, ByVal Padding As Integer, ByVal ScrLoc As Publics.Lcs) Dim XLoc As Integer Dim YLoc As Integer YLoc = System.Windows.Forms.Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Height - FName.Size.Height XLoc = System.Windows.Forms.Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width - FName.Size.Width If ScrLoc = Publics.Lcs.Upper_Left Then FName.Location = New System.Drawing.Point(Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.X, Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Y) ElseIf ScrLoc = Publics.Lcs.Upper_Right Then FName.Location = New System.Drawing.Point(XLoc - Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.X, Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Y) ElseIf ScrLoc = Publics.Lcs.Bottom_Left Then FName.Location = New System.Drawing.Point(Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.X, YLoc - Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Y) ElseIf ScrLoc = Publics.Lcs.Bottom_Right Then FName.Location = New System.Drawing.Point(XLoc - Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.X, YLoc - Padding + Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Y) End If End Sub Public Enum Lcs As Integer Upper_Left = 1 Upper_Right = 2 Bottom_Left = 3 Bottom_Right = 4 End Enum Lenke til kommentar
Svish Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Du har prøvd med Screen.PrimaryScreen.WorkingArea?Hvis ikke prøv denne koden (utestet, og fra husken): this.Location = new Point(Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width - this.Width, Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Height - this.Height); Så ut til å funke det ja. Rart... var sikker på at det var ca det jeg hadde gjort før... må ha fått med noe muffins i koden min jaja, takk for hjelpen. @Wubbable: Den koden din skjønte jeg ikke helt for å være ærlig uansett, tror ikke jeg gidder å gjøre den så kompatibel. hvordan finner du hvor startmenyen ligger egentlig? ser du definerte en sånn enum, men du må jo få verdien å bruke der fra et eller annet sted... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Finner det ut ved å se på WorkingArea.X og WorkingArea.Y Er startmenyen nederst, er X og Y null, er den øverst, er X null, og Y er lengden av startmenyen... OSV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå