Gå til innhold

[LØST] Bruk av surroundanlegg til vanlig TV-titting

Anbefalte innlegg

Hei, folkens.

Jeg gikk til nylig anskaffelse av surroundanlegget Logitech Z-5500 og lurte da på hvordan jeg kobler det til TV-en Teco TL3296RV.

Kablene som fulgte med surroundanlegget passer ikke inn i noen innganger. Manualen for TV-en stadfestet at det var to innganger for HD-lyd, men som sagt, passer ikke kablene inn der. Må jeg kjøpe en ny kabel eller noe? Hvis det er tilfellet, hva slags kabel?

På forhånd, takk for alle svar. :)

Endret av MK-Card
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Logitech z-5500 er ikke kun beregnet kun til data ,slik brukeren over hevder.

Uansett, så er det aldri selve tven som sender lyd til lydanlegg. Dersom du har en tv dekoder, så kobler du anlegget til denne. Dersom du har analog kabeltv, vil du ikke kunne få lyden fra tvsendingene gjennom anlegget.

For å være sikker på at vi ikke misforstår hverandre, så må du også koble dvd-spiller, blu-ray, konsol osv til anlegget for å få surround lyd fra disse.

Lenke til kommentar

Det vil vel gå å koble anlegget til minijacken på TV'en, for så å spille all lyd(konsoll, DVD-spiller etc) gjennom dette?

Må selvfølgelig regne med en litt svekket lydkvalitet da. Trodde selv det fantes bedre alternative lydutganger enn minijack på moderne fjernsyn..

Noen som vet om Z 5500 har nok tilkoblinger til å være tilkoblet Xbox 360, TV-dekoder og PC på en gang?

Lenke til kommentar
Det vil vel gå å koble anlegget til minijacken på TV'en, for så å spille all lyd(konsoll, DVD-spiller etc) gjennom dette?

Må selvfølgelig regne med en litt svekket lydkvalitet da. Trodde selv det fantes bedre alternative lydutganger enn minijack på moderne fjernsyn..

Noen som vet om Z 5500 har nok tilkoblinger til å være tilkoblet Xbox 360, TV-dekoder og PC på en gang?

Vel, jeg har ihvertfall ikke noe lydutgang på tven min, så dette er ukjent for meg.

Logitech z-5500 kan dekode Dolby digital og DTS, så du kan få fult utbytte fra dvdene dine.

Når det gjelder hva den kan kobles til, så har den en Koaks inngang, en optisk inngang og en inngang til de medfølgende pckablene. Du kan ihvertfall koble det til Pcen og xboxen din samtidig. Dersom du har en dekoder med Koaks lydinngang så kan du koble til alt, men de dekoderne jeg har vært borti har kun hatt Hdmi og optisk lydutgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...